A GKI kutatása szerint a magyar lakosság 80 százaléka még nem használja aktívan a mesterséges intelligencia nyújtotta lehetőségeket.
Itt az első fecske: betiltják a chatbotok használatát a 18 éven aluliaknak, borzasztó dolog derült ki az AI-ról
A Character.AI betiltja a kiskorúak hozzáférését chatbotjaihoz a mesterséges intelligenciával folytatott beszélgetések gyermekekre gyakorolt hatásával kapcsolatos növekvő aggodalmak miatt.
Az Euronews beszámolója szerint a vállalat több, gyermekbiztonsággal kapcsolatos perrel néz szembe, köztük egy olyan anya keresetével, aki szerint a cég chatbotjai öngyilkosságra ösztönözték tinédzser fiát.
A Character Technologies közleménye szerint november 25-től a 18 év alatti felhasználók nem folytathatnak nyílt beszélgetéseket a chatbot karakterekkel, és a rendszer 2 órás használati korlátot vezet be számukra.
A cég lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy testreszabható, "élőnek és emberszerűnek tűnő" karaktereket hozzanak létre vagy használjanak különböző tevékenységekhez, például játékhoz vagy állásinterjú-szimulációhoz.
A Character.AI életkor-ellenőrző funkciókat vezet be a 18 év alatti felhasználók azonosítására. Egyre több technológiai platform alkalmaz életkor-ellenőrzést, hogy megakadályozza a gyermekek hozzáférését a számukra nem biztonságos eszközökhöz.
Ezek a módszerek azonban nem tökéletesek, és sok gyermek megtalálja a módját, hogy megkerülje őket. Az arcszkenneléssel például nem mindig lehet megkülönböztetni egy 17 és egy 18 éves személyt. Emellett adatvédelmi aggályokat vet fel a személyazonosító okmányok feltöltésének kérése.
A vállalat közölte, hogy új funkciókon dolgozik gyermekek számára, például AI karakterekkel készített videók, történetek és streamek létrehozásán, valamint egy AI biztonsági laboratórium létrehozásán.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Meetali Jain, a Tech Justice Law Project ügyvezető igazgatója szerint a Character.AI lépése "még mindig sok részletet hagy nyitva". Nem tisztázták, hogyan valósítják meg az életkor-ellenőrzést, hogyan biztosítják a módszerek adatvédelmét, és nem foglalkoztak a fiatal felhasználók hozzáférésének hirtelen letiltásából eredő lehetséges pszichológiai hatásokkal sem.
Jain hozzátette, hogy "ezek a változtatások nem kezelik azokat az alapvető tervezési jellemzőket, amelyek elősegítik az érzelmi függőségeket – nemcsak a gyermekek, hanem a 18 év feletti személyek esetében is".
A Common Sense Media, egy képernyők és digitális média észszerű használatát vizsgáló és támogató csoport közelmúltbeli tanulmánya szerint a tinédzserek több mint 70 százaléka használt már AI társakat, és felük rendszeresen használja őket.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








