Rengeteg magyar cég kerülhet komoly bajba: lépniük kell, vagy lemaradnak
Az elmúlt években csúcsra pörgött a vállalati digitalizáció: 2022-ben 1,6 billió dollárt költöttek erre világszerte
Az elmúlt években csúcsra pörgött a vállalati digitalizáció: 2022-ben 1,6 billió dollárt költöttek erre világszerte
A változás számos nehézséggel szembesít minket, de érdemes lehet a technológiában rejlő lehetőségekre koncentrálni.
A Chat GPt-vel a média, a jog és a vendéglátás, sőt még a befektetések terén is új kapuk nyílnak ki.
A magyarok elsöprő többsége alapvetően pozitív hozzáállással fordul a technológiai fejlődés felé.
Rossz választ adott a Google új, mesterséges intelligencián alapuló chatbotja egy reklámvideóban az amerikai James Webb űrteleszkópról. Emiatt dollármilliárdokat vesztett a cég.
Ma napi 13 millió ember fordul a chatbothoz segítségért, kérdéses, hogy alakul ez a szám a következő hónapokban, amikor a hype alábbhagy.
Az elmúlt évek eseményei felgyorsították a digitalizációt, ami a HR területét is érintette. A jövő pedig a mesterséges intelligenciában rejlik.
Az elmúlt hetekben már bizonyos szintű visszarendeződés volt érzékelhető a hazai munkaerőpiacon a járvány első hullámát követően. Átlagosan a korábbi termelés 40-60 százalékán indultak újra a cégek, ami hatással volt a munkaerő-keresletre is. Azonban egyelőre nehéz előre látni, hogyan alakul a toborzási terület az év további részében. Az biztos, hogy kulcsfontosságú lesz a gyors reagálás és a rugalmasság.
Nálunk is pörög a digitalizáció.
A HR világát is meghódítja a mesterséges intelligencia. Az új technológia alkalmazási lehetőségei és előnyei a toborzás, a munkavállalói élmény fokozása, a képzések és az adatelemzés területén is láthatók, és főként a gyorsabb és könnyebben kezelhető folyamatokban és az egyéni dolgozói igényekhez igazodó ajánlatokban és HR megoldásokban jelenik meg.
Mutatjuk, miért van erre szükség.