Gyengült a forint a főbb devizákkal szemben kedden kora estére a bankközi devizapiacon reggelhez képest.
A Meta bemutatta új okosszemüveg-kollekcióját, köztük az első Ray-Ban modellt beépített kijelzővel, amely kiterjesztett valóság funkciókat kínál. A termékcsalád a Meta Ray-Ban Display mellett Oakley sportmodellel és a Ray-Ban Meta AI frissített változatával bővül - tudósított a The Guardian.
A Meta Ray-Ban Display lesz az első mainstream márkától származó okosszemüveg beépített kijelzővel a Google Glass kudarca óta. A klasszikus Wayfarer stílusú szemüveg kamerával, hangszórókkal és mikrofonnal rendelkezik, miközben megőrzi a hagyományos napszemüveg megjelenését.
A jobb lencse belső felületére vetített kis méretű, élénk színű kijelző a viselő látómezőjének alsó részén jelenik meg, és képes szöveget, képeket vagy akár élő videóhívásokat megjeleníteni. A kijelző csak használat közben látható, kívülről nem észlelhető, míg egy LED jelzi, amikor a kamera aktív.
Mark Zuckerberg, a Meta vezérigazgatója a szerdai Meta Connect eseményen mutatta be az új terméket. "A szemüveg az egyetlen olyan eszköz, amely lehetővé teszi, hogy a mesterséges intelligencia lássa, amit te látsz, hallja, amit te hallasz" - mondta Zuckerberg a vállalat kaliforniai központjában.
Az új szemüveg, hasonlóan a népszerű Ray-Ban Meta AI modellhez, érintőpanellel és hangvezérléssel rendelkezik. A készülékhez vízálló karkötő is jár, amely érzékeli az alkar elektromos impulzusait, lehetővé téve a telefon-szerű felület kézmozdulatok segítségével történő irányítását. A Neural Band képes felismerni a csípéseket, simításokat, érintéseket és egyéb ismerős gesztusokat.
A szemüveg Bluetooth-kapcsolaton keresztül csatlakozik Android vagy iPhone készülékekhez, és támogatja az üzenetküldést, videóhívásokat a Meta különböző alkalmazásain keresztül. Képes élő feliratokat vagy fordításokat megjeleníteni, navigációs útmutatást adni, zenei lejátszást vezérelni, valamint keresőként szolgálni fényképek készítésekor.
A Meta AI chatbotja képes képes és szöveges válaszokat adni kérdésekre, beleértve a lépésről lépésre haladó recepteket, festményekről vagy nevezetességekről szóló információkat, vagy a kamera segítségével a valós világról szóló egyéb adatokat.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az akkumulátor vegyes használat mellett akár hat órán át bírja, és az összecsukható tokkal együtt összesen 30 órányi üzemidőt biztosít.
A Meta Ray-Ban Display szeptember 30-tól lesz elérhető az Egyesült Államokban 799 dolláros (kb. 262 ezer forint) kezdőáron, majd 2026 elején az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Olaszországban és Kanadában is megvásárolható lesz.
A kijelzős szemüveg mellett a Meta bemutatta a kijelző nélküli Oakley Meta Vanguard sportmodellt is. A szemüveg az orrrészen elhelyezett kamerával, mikrofonokkal és hangszórókkal rendelkezik, amelyek zenehallgatásra, hívásokra és tartalmak rögzítésére használhatók edzés közben. A 66 grammos, vízálló szemüveg akár 9 órás üzemidővel rendelkezik.
Az Oakley Meta Vanguard ára 499 font (549 euró/499 dollár, vagyis nagyjából 164 ezer forint) lesz, és október 21-től lesz kapható, míg a Ray-Ban Meta AI frissített, második generációs változata - kétszeres akkumulátor-élettartammal és nagyobb felbontású videókamerával - 379 fontért (419 euró/379 dollár, kb. 124 ezer forint) érhető el.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








