14 °C Budapest
Beautiful little girl and teenager boy with smartphone. Leisure, children, technology and people concept

Digitális fáradtságtól szenvednek a magyarok: egyre terjed az 5G, a streaming és a metaverzum is

2022. december 24. 20:04

Milyen ismeretekkel rendelkeznek a fogyasztók a metaverzumról? Milyen lehetőségek rejlenek a reklámalapú videó streamingben? Növekszik az érdeklődés az 5G iránt? Hogyan viszonyulunk a fenntarthatóság kérdéséhez, hajlandóak vagyunk többletkiadást is vállalni érte? Ki milyen okoseszközöket részesít előnyben? Ezekre a kérdésekre kereste a választ a Deloitte legfrissebb kutatása.

A kutatásban az idei évben több mint 1000 magyar és világszerte mintegy 36 ezer fogyasztó megkérdezésével készült a felmérés, melynek eredményei egyértelművé teszik, hogy igazán nagy technikai újítások nélkül is folyamatosan változnak a digitális fogyasztók felhasználási szokásai és igényei. Újdonság, hogy egyre nagyobb mértékben terjed a metaverzum fogalma: már a megkérdezettek 65%-a hallott róla, ugyanakkor még kevesen - 35% - rendelkeznek mélyebb ismerettel.

Streamingben is jövünk fel

Nemcsak az előfizetők, hanem az egy főre jutó szolgáltatások száma is jelentős, és ennek további emelkedése várható a következő években. A magyar fogyasztók 52%-a rendelkezik már valamilyen videó streaming előfizetéssel, egy átlagos fogyasztó pedig párhuzamosan két szolgáltatást vesz igénybe. A reklámalapú videó streaming-szolgáltatások egyre fontosabb szerepet játszhatnak a jövőben, a megkérdezettek 29 százaléka érdeklődik eziránt, miközben már biztos, hogy a digitális média elfogadottsága már az idősebb generáció körében is magas.

A streaming szolgáltatások felé való fogyasztói elköteleződést elsősorban az ott elérhető tartalmak befolyásolják, emiatt akár könnyen szolgáltatót is váltanak a fogyasztók és párhuzamosan több szolgáltatást vesznek igénybe, vagy akár véglegesen is lemondják előfizetésüket

– mondta el Gercsák Csilla, a Deloitte technológiai tanácsadás üzletágának menedzsere.

Terjed az 5G

A megkérdezettek 35 százaléka használ 5G-képes okostelefont, harmada ezen fogyasztóknak azonban nem érzékeli a teljesítmény javulását a 4G-hálózatokhoz képest. Az 5G-képes okostelefont birtoklók 12%-a pedig nem rendelkezik megfelelő előfizetéssel hozzá. Emellett a megkérdezettek közel fele továbbra sem érdeklődik az 5G iránt, vagy nem tájékozott ebben a technológiában. A 18 évnél idősebb válaszadók 97 százaléka rendelkezik okostelefonnal, és szinte mindegyikük naponta használja azt. Ez azt jelenti, hogy Magyarországon az okostelefon a digitális fogyasztók számára a legfontosabb eszköz. Készülékvásárlásnál a fenntarthatóság immár a harmadik legfontosabb szempontnak számít a fogyasztók körében, melyet csak az akkumulátor kapacitása és a tárolóhely mértéke előz meg.

Bár a fenntarthatóság fontos tényező lett okostelefonok vásárlása során, még nem annyira meghatározó, hogy a fogyasztók ezért akár többletkiadást is vállaljanak. Ahhoz, hogy ez megváltozzon, a termékek gyártóinak és beszállítóinak szükséges megtenni az első lépéseket és transzparens érvek mentén kommunikálniuk erről a digitális fogyasztóknak

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

– mondta el Hosszu Gábor, a Deloitte technológiai tanácsadás üzletágának igazgatója.

Okoseszközök: ki, mit és hogyan?

A bizonytalan idők és az emelkedő árak ellenére a magyarországi fogyasztók saját bevallásuk szerint inkább növelni, mint csökkenteni akarják a digitális eszközeikre, médiára és távközlési szolgáltatásokra fordított kiadásaikat. Az okoseszközök iránt továbbra is nagy a kereslet, a válaszadók 40 százaléka tervezi, hogy többet költ ezekre. A többi piaci szegmens esetében a visszajelzések szintén nem utalnak az eladások csökkenésére. Az olyan eszközök, mint a laptopok, táblagépek és okostelefonok tulajdonlására Magyarországon állandó kereslet mutatkozik az új modellek és szolgáltatások miatt, köszönhetően népszerűségüknek és gyakori használatuknak.

A fogyasztói preferenciák egyértelmű eltolódását látjuk a kisebb képernyővel és nagyobb mobilitással rendelkező eszközök felé. Ugyanakkor az okoseszközök egyre inkább kísérnek el minket a szabadban is, nemcsak otthon és az irodában vannak velünk. Minden harmadik megkérdezett magyar jelezte, hogy kevesebb időt szeretne a képernyő előtt tölteni, és a legnagyobb arányban a 18-24 évesek csoportja nyilatkozott úgy, hogy változtatni szeretne ezen. Vagyis kijelenthető, hogy digitális fáradtsággal küzdünk és ez már a fiatal korosztályban is megjelenik

– mondta el Bakos Márton, a Deloitte technológiai tanácsadás üzletágának szenior menedzsere.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 20. szombat
Tivadar
16. hét
Április 20.
Cirkuszok világnapja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem