A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 642,48 pontos, 0,59 százalékos emelkedéssel, 109 213,64 ponton zárt csütörtökön.
Ahogy arról a Pénzcentrum is beszámolt, nagyjából 6 órán keresztül volt tegnap elérhetetlen a Facebook és a hozzá köthető szolgáltatások, valamit az Instagram, Messenger és a WhatsApp is. A közösségi médiafelületek üzemeltetői akkor a konkurens Twitteren reagáltak a hibára. A felhasználók is keresték az alternatív csatornákat a kapcsolattartásra, és rengetegen nyúltak ennek hagyományosabb formáihoz: a telefonhoz és az SMS-hez. A Pénzcentrum megkeresésére a Magyar Telekom Vállalati kommunikációs igazgatósága elárulta: az SMS forgalom 100 százalékkal, a hangforgalom 15 százalékkal nőt. Még a vezetékes telefont is 8-10 százalékkal többen emelték fel.
Hétfőn, nagyjából délután fél 6 körül globálisan, így Magyarországon is elérhetetlenné vált a Facebook és a hozzá tartozó szolgáltatások, valamint a Messenger, a WhatsApp és az Instagram is. Ennek folyományaként a magyar lakosság kénytelen volt más csatornákat keresni a kapcsolattartásra. A Magyar Telekom Vállalati kommunikációs igazgatósága lapunkkal közölte: a Facebook, Instagram és WhatsApp tegnap esti leállása miatt sokan áttértek a hagyományos telekommunikációs szolgáltatásokra, az SMS-t használták üzenetküldésre, illetve a mobil hanghívással tartották a kapcsolatot az ismerőseikkel.
A Magyar Telekom adatai szerint az SMS forgalom esetében a 100 százalékot is megközelítette növekmény a Telekom hálózatán a tegnap esti órákban. A mobil hangforgalom esetében tegnap 17:45-től kezdődően 15 százalékkal magasabb forgalmat tapasztaltak, mint hétköznap ebben az időszakban jellemző.
Azt is megtudtuk, hogy a Telekomnál a mobil adatforgalomban nem volt olyan jelentős hatás, mint amire számítana az ember egy ilyen kiterjedtségű leállás esetén. Viszont arra is kitértek, hogy az adatkapcsolat aktiválások közel 40 százalékos növekedést produkáltak. Ez valószínűleg arra vezethető vissza, hogy sokan internethibára gyanakodtak a Facebook leállása miatt.
Sokan tévesen az internettel azonosítják a Facebookot, és azt hitték internet elérési problémájuk van, amikor nem tudták használni az alkalmazást
- közölte a Magyar Telekom. Válaszukban arra is kitértek: a vezetékes adatforgalomban jelentős visszaesés volt érezhető, viszont a vezetékes hangforgalom nőtt, az elmúlt hétfők azonos időszakának átlagához képest a Telekom hálózatából indított forgalom kb. 8-10 százalékkal, az oda érkező pedig 4-5 százalékkal nőtt.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








