Így intézzük pénzügyeinket: a többség még mindig a szokások rabja

Pénzcentrum
2014. április 1. 14:09

Magyarországon még mindig többségben vannak azok, akik kizárólag a bankfiókokban bonyolítanak pénzügyi tranzakciókat. Ugyanakkor az elektronikus csatornák szerepe is folyamatosan nő a bankolásban. Főleg a fiatalok körében népszerűek a technikai újdonságok.

A magyarok még mindig leginkább a bankfiókban intézik pénzügyiket, ám a fiatalok vevők az olyan digitális megoldásokra, mint a netbank, a mobilbankolás, illetve az okostelefonokra letölthető applikációk ‒ derül ki az Erste Group bankolási szokásokat vizsgáló nemzetközi kutatásából. A felmérésben Magyarország, Csehország, Szlovákia, Ausztria, Románia és Horvátország vett részt.

Az Erste Group kutatása szerint Magyarországon a banki ügyfelek közel 40 százaléka használja bankolásra az elektronikus csatornákat. A többség tehát egyelőre még főként bankfióki pénztárakban, ATM-eken és bankfióki tanácsadóknál intézi a mindennapi pénzügyeit, de a trend egyértelmű: az elektronikus csatornák szerepe dinamikusan nő. Ezt jelzi, hogy minden tizedik banki ügyfél már csak kizárólag elektronikus csatornát használ mindennapi pénzügyei kezelésére.

Csakúgy mint Magyarországon, a vizsgált országok legnagyobb részében - Csehország, Ausztria és Szlovákia kivételével - még mindig többségben vannak azok, akik kizárólag a bankfiókokban bonyolítanak különböző pénzügyi tranzakciókat, megelőzve azokat, akik a bankfiókok mellett az elektronikus csatornákat is igénybe veszik, illetve csak azokat látogatják. A magyar adatok szerint az ügyfelek 43 százaléka csak a fiókokban bízik, 28 százalék azoknak az aránya, akik digitális csatornákat is igénybe vesznek és 11 százalék azoknak a tábora, akik kizárólag az elektronikus csatornákat veszik igénybe: azaz mobillal, netbankon keresztül vagy okostelefonos alkalmazások segítségével intézik a pénzügyeiket. A kizárólag elektronikus szolgáltatásokat használók aránya az Erste-országok között Magyarországon a második legmagasabb (Csehország és Szlovákia 16-16 százaléka után).

Mindegyik országban megfigyelhető, hogy az elektronikus csatornák a 30 év alattiak körében számítanak a legnépszerűbbnek. Hazánkban ennek a korosztálynak több mint fele használja ezeket a csatornákat, míg ez az arány a 30-59 évesek között 41, a 60 évesnél idősebbek körében pedig már csak 11 százalék.

A hazai hölgyek nyitottabbak az újdonságokra

A felmérés a nők és férfiak bankolási szokásait vizsgálva megállapította, hogy a férfiak 33 százaléka az elektronikus csatornákat is használja a bankfiókok mellett, míg a nőknél 23 százalékos ez az arány. A kutatás szerint viszont a magyar hölgyek kifejezetten nyitottak az elektronikus csatornák használatára, Magyarországon 2 százalékponttal több nő használja kizárólag ezeket a szolgáltatásokat, mint férfi.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Az elektronikus csatornák közül egyre népszerűbb okostelefonokra letölthető alkalmazások tekintetében egyértelműen Románia végzett az élen: a román banki ügyfelek 16 százaléka él az okostelefonos banki alkalmazások nyújtotta előnyökkel, a többi érintett országban csak 3-13 százalékos ez az arány. Habár Magyarországra még mindig a túlzott készpénzhasználat jellemző, a nemzetközi trendeknek megfelelően itthon is egyre többen szavaznak bizalmat az olyan elektronikus banki szolgáltatásoknak, mint például az okostelefonokra letölthető applikációk.

Telefonos pénzküldés pár gombnyomással

Az Erste Bank március elején, Magyarországon elsőként indította el komplex mobilfizetési szolgáltatását, a MobilePayt. Az okostelefonra letölthető alkalmazással az ügyfelek gyorsan, kényelmesen és biztonságosan fizethetnek be csekket, indíthatnak parkolást, vásárolhatnak autópálya-matricát vagy tölthetik fel mobiltelefonjukat. Az új szolgáltatás egyik legizgalmasabb kényelmi funkciója, hogy az erstés ügyfelek ismerőseiknek pár gombnyomással pénzt is utalhatnak, hiszen a tranzakcióhoz elég a telefonkönyvükből kiválasztani az érintett telefonszámát.

NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2024. április 24. 21:11
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem