Karácsonykor az egyik legnépszerűbb ajándék a mobiltelefon – nem véletlen, hogy a szolgáltatók minden évben különleges ajánlatokkal készülnek.
Országos népszavazáson döntöttek a svájci választók annak a törvényjavaslatnak a támogatásáról, melynek értelmében a nemzetközi streaming szolgáltatóknak, köztük a Netflixnek, az Amazon Prime-nak és a Disney+-nak a Svájcban szerzett bevételeik egy részét hazai filmgyártásba kell befektetni. A szavazók valamivel több mint 58%-a támogatta a javaslatot.
A Lex Netflix néven elhíresült kötelező érvényű népszavazás értelmében a nagy streaming szolgáltatóknak a Svájcban elért bevételeik négy százalékát a helyi filmgyártásba kell befektetniük. Az összeget költhetik helyi műsorok megvásárlására, saját, helyi műsorok gyártására, de befizethetik egy befektetési alapba is, adta hírül a Reuters.
A Netflix közölte: tiszteletben tartja az eredményt, és együttműködnek a svájci kormánnyal.
Az eredmény megmutatja a filmkészítés kulturális jelentőségét Svájcban
- nyilatkozta Alain Berset svájci belügyminiszter egy vasárnapi sajtótájékoztatón. Hasonló törvényt fogadtak el korábban Portugáliában, ahol a streaming szolgáltatóknak a helyben szerzett bevételük egy százalékát kell befizetniük. Dániában fontolgatják a streaming szolgáltatók megadóztatását, míg Spanyolországban hamarosan életbe lép hasonló szabályozás. Franciaországban és Olaszországban a streaming szolgáltatóknak a bevételeik francia és olasz nyelvű tartalmakba kell fektetnie.
Rendkívüli! Jön a Szilveszteri Szuperlottó: 7 milliárd forint lesz a főnyeremény, ilyen még nem volt
A Szerencsejáték Zrt. az Ötöslottóra építve különleges nyereményjátékot hirdet meg 2025 végére.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








