Az Otthon Start program elindulása látványosan felhajtotta az ingatlanárakat, miközben a kevésbé ismert alternatív ingatlanpiacon továbbra is komoly árkülönbségek maradtak.
A lakossági áram- és földgázfogyasztás is nőtt tavaly, melynek egyik oka feltehetőleg a homeoffice-ra való átállás volt - áll a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal összegzésében.
Az átalánydíjat fizetők közül sokan kapták meg a napokban az éves elszámoló számlát, amely a tavalyinál jóval magasabb, de az áramot és földgázt havi fogyasztás után fizetők is érzékelhették, hogy többet fogyasztottak tavaly, mint egy évvel korábban, közölte a növekedés.hu kérdésére a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal.
A portál kíváncsi volt, hogyan hatott a homeoffice, illetve a digitális oktatás a magyarok rezsicsekkjeire: kiderült, hogy a lakossági földgázfogyasztás 7 százalékkal emelkedett 2020-ban az előző évhez képest. A hatóság szerint a lakossági keresletnövekedésnek több oka is lehet.
Egyrészt jelentősen nőtt az átadott új lakások száma, ahol továbbra is a földgázzal való fűtés a leggyakoribb választás, másrészt az alternatív fűtési módok, mint például a tűzifa ára, fokozatosan emelkedett a gáztüzeléshez képest, illetve a lignit iránti kereslet is csökkent. Emellett elsősorban az év utolsó hónapjaiban a home office elterjedése miatt is emelkedhetett meg a lakossági fűtési igény.
A lakossági villamosenergia-kereslet 4 százalékkal emelkedett 2020-ban. A gázkereslethez hasonlóan, az őszi, homeoffice-időszakban nőtt a fogyasztás.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








