Akadozik a napelemes inverterek kötelező adatszolgáltatási rendszerének bevezetése, amelyet júliustól terveznek elindítani.
Te is bosszankodtál már amiatt, hogy a telefonos ügyfélszolgálatok feleslegesen sokáig várakoztatnak? Persze minden eset egyedi, de sok szolgáltató nem várakoztathatna 5 percél tovább. Mutatjuk, hogy mikor és hova fordulhatunk, ha minket ér kellemetlenség.
Nagyon dühítő tud lenni, amikor a telefonos ügyfélszolgálaton az ügyintézővel csak hosszú várakozás után tudunk beszélni. Szerencsére az úgynevezett "5 perces szabály" bevezetése óta már nem kell(ene) sokat várakoznunk, a fogyasztóvédelemhez mégis érkeznek ilyen jellegű panaszok.
Mi is az az "5 perces szabály"?
A szabályok szerint a telefonon elérhető ügyfélszolgálatoknak biztosítani kell az ésszerű várakozási időn belüli hívásfogadást és ügyintézést.
- válaszolta megkeresésünkre a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH).
Vagyis az 5 perc onnantól számít, hogy a hívó fél számára a telefonkapcsolat sikeresen létrejött.
Azt is meg kell vizsgálni, hogy az 5 perces időkeret betartása érdekében úgy járt-e el a szolgáltató, ahogy az adott helyzetben az elvárható. Ehhez pedig mindig a konkrét eset körülményeit kell elemezni.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
- tette hozzá a hatóság.
Ennek eredménye:
Évről évre egyre több, 2015-ben már 69 beadvány érkezett a hatósághoz, azzal kapcsolatban, hogy a telefonos ügyfélszolgálat nem tartja be az 5 perces szabályt. A növekvő számokból pedig az látható, hogy egyre jobban nő a fogyasztói tudatosság, vagyis egyre többen ismerik a szabályokat és élnek a panasz-bejelentés lehetőségével.
Kinek kell betartani ezt a szabályt
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








