December elején sem késő elkezdeni a tervezést az ünnepre. Ha már most tudatosan, heti kis blokkokra bontod a teendőket, a karácsony nem a rohanásról fog...
Te is bosszankodtál már amiatt, hogy a telefonos ügyfélszolgálatok feleslegesen sokáig várakoztatnak? Persze minden eset egyedi, de sok szolgáltató nem várakoztathatna 5 percél tovább. Mutatjuk, hogy mikor és hova fordulhatunk, ha minket ér kellemetlenség.
Nagyon dühítő tud lenni, amikor a telefonos ügyfélszolgálaton az ügyintézővel csak hosszú várakozás után tudunk beszélni. Szerencsére az úgynevezett "5 perces szabály" bevezetése óta már nem kell(ene) sokat várakoznunk, a fogyasztóvédelemhez mégis érkeznek ilyen jellegű panaszok.
Mi is az az "5 perces szabály"?
A szabályok szerint a telefonon elérhető ügyfélszolgálatoknak biztosítani kell az ésszerű várakozási időn belüli hívásfogadást és ügyintézést.
- válaszolta megkeresésünkre a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH).
Vagyis az 5 perc onnantól számít, hogy a hívó fél számára a telefonkapcsolat sikeresen létrejött.
Azt is meg kell vizsgálni, hogy az 5 perces időkeret betartása érdekében úgy járt-e el a szolgáltató, ahogy az adott helyzetben az elvárható. Ehhez pedig mindig a konkrét eset körülményeit kell elemezni.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
- tette hozzá a hatóság.
Ennek eredménye:
Évről évre egyre több, 2015-ben már 69 beadvány érkezett a hatósághoz, azzal kapcsolatban, hogy a telefonos ügyfélszolgálat nem tartja be az 5 perces szabályt. A növekvő számokból pedig az látható, hogy egyre jobban nő a fogyasztói tudatosság, vagyis egyre többen ismerik a szabályokat és élnek a panasz-bejelentés lehetőségével.
Kinek kell betartani ezt a szabályt
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








