A szálló por miatt az ország több pontján veszélyessé vált a levegő minősége ezekben a városokban.
A Havanna-lakótelep több lépcsőházában új szerkezet került a liftekre, amely megakadályozza, hogy olyanok is használják a felvonót, akik nem fizették be a közös költséget. Társasházi joggal foglalkozó ügyvéd mondja el, hogy szerinte törvényes-e ez a gyakorlat.
Sok fejtörést okoz országszerte a lakóközösségeknek, hogy egyesek nem fizetik be a közös költséget, e problémára vezettek be egy meglepő megoldást a Havanna-lakótelep több lépcsőházában: aki nem fizet közös költséget, az nem használhatja a liftet - írja a Ripost.
Technikailag ezt úgy oldották meg, hogy minden lakó kapott egy proxinak nevezett mágneses csipogót, és ezzel tudják csak használni a felvonót. Mivel az összes csipogó egyedi azonosítóval bír, aki nem fizeti be a közös költséget, az nem tudja irányítani a liftet.
- nyilatkozta a lapnak egy Havanna utcai közös képviselet munkatársa.

Az újság egy közös képviseleti könyvelőt is megszólaltatott, az ő elmondása szerint jogszabályváltozásoknak köszönhetően, a korábbinál nehezebb jelzálogjogot bejegyeztetni közös költség tartozás miatt a lakásokra. A szakember elmondta, az új rendszerben mindenki maga döntheti el, hogy használja-e a lift nyújtotta kényelmi szolgáltatást.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Legális ez?
- mondta a Pénzcentrum megkeresésére Kaszala Andreaügyvéd, akinek szakterületei közé tartozik az társasházi jog. Az ügyvéd azt is hozzátette, hogy a közös költség megfizetése kötelezettség, a bírói gyakorlat pedig azt szokta elvárni, hogy ennek elmaradását olyan büntetésekkel sújtsák, melyek érvényesíthetőek.
A borítókép csak illusztráció, nem a Havanna lakótelepet ábrázolja
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








