A felújítás időtartama alatt átlagosan körülbelül 30 százalékos termeléskiesést prognosztizálnak,
A március-áprilisi lakásbiztosítási kampány biztosítói adatai szerint eddig mintegy százezren változtattak lakásbiztosításukon, az ügyfelek többsége új biztosítást kíván kötni, az érintettek kisebb része a meglévő szerződését módosította - közölte a Magyar Nemzeti Bank (MNB).
A tájékoztató szerint továbbra is jelentős az online összehasonlító oldalak szerepe, amelyek látogatottsága meghaladja a százezret, és az ügyfelek közel 60 ezer kalkulációt végeztek el. Az összehasonlítások nyomán minden negyedik ügyfél fogyasztóbarát otthonbiztosítást választ. A jegybankhoz idén március 16-ig beérkezett piaci adatok alapján a kampányban közel 74 ezer új ajánlat született, és több mint 24 ezer meglévő szerződést dolgoztak át eddig. Az új ajánlatok száma a tavalyi kampányidőszak időarányos adatainak 80 százalékát teszi ki. Az MNB által a tartamengedmény kapcsán kiadott körlevél hatására a biztosítóváltások gördülékenyebben, hatékonyabban zajlanak majd, mint tavaly.
Kiemelték: nagy arányban jelennek meg a kínálatban önrészes termékek, amelyek kapcsán az MNB átlátható ügyféltájékoztatást vár el a piaci szereplőktől és közvetítőktől. A jegybank egyúttal javasolja a fogyasztóknak, hogy kellő körültekintéssel vizsgálják meg a szerződési feltételeket, különös figyelmet fordítva az önrészes konstrukciók sajátosságaira. Egy több tízezer forintos önrész vállalása káresemény esetén komoly terhet jelenthet az alacsonyabb jövedelmű fogyasztók és családok számára. Amennyiben a kár összege nem haladja meg a vállalt önrészt, a teljes költséget a háztartás viseli. Nagyobb kár esetén pedig a biztosító a kártérítésből levonja az önrészt, így az érintettek csak az ezzel csökkentett összeget kapják meg.
Az átlátható, mindenre kitérő tájékoztatásnak ki kell terjedni az önrész fogalmának ismertetésére; hogy az adott szerződés esetében mely fedezetekre teszi kötelezővé vagy engedi meg az önrészt; valamint arra, hogy az önrész milyen típusú és mértékű az egyes fedezetek esetében. Megtévesztő lehet, ha a biztosító vagy a közvetítő kizárólag a díjakat hasonlítja össze, hiszen azok alakulását befolyásolhatja, hogy az egyes fedezetekhez kapcsolódik-e önrész, illetve annak mekkora a mértéke - írták.
Ha egy ügyfél az idei lakásbiztosítási átkötési kampányban felmondaná szerződését, ezt biztosítójánál írásban - neve, a biztosított ingatlan címe és kötvényszáma megadásával - indoklási kötelezettség nélkül teheti meg március 31-ig, szerződéses évfordulójától függetlenül. Biztosítása április 30-ával szűnik meg és újrakötött szerződésének fordulónapja május 1-je lesz. Az átkötési időszakban az MNB honlapjának MFO és Pénzügyi Navigátor fogyasztóvédelmi oldalain és a közösségi médiában folytat fogyasztóvédelmi tájékoztató kampányt az ügyfelek döntéseinek támogatására. Kérdések és válaszok formájában, valamint az MNB Ügyfélszolgálatán és a vármegye székhelyeken elérhető Pénzügyi Navigátor tanácsadó irodákban is további részletes segítséget kapható - közölte a jegybank.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







