A kormány és a szakmai szervezetek egyetértenek abban, hogy túltelített a hazai taxispiac, különösen a fővárosban.
A spanyol kormány drasztikus lépéseket fontolgat a lakhatási válság kezelésére, köztük egy akár 100%-os adó kivetését az EU-n kívüli országokból származó nem rezidensek ingatlanvásárlásaira. Pedro Sánchez miniszterelnök egy sor intézkedést jelentett be, amelyek célja a lakhatás megfizethetőségének javítása és a befektetési célú ingatlanvásárlások visszaszorítása - írta meg a BBC.
A spanyol kormány tervei szerint akár 100%-os adót vethetnek ki az Európai Unión kívüli országokból - például az Egyesült Királyságból - származó nem rezidensek által vásárolt ingatlanok értékére. Pedro Sánchez miniszterelnök egy madridi gazdasági fórumon jelentette be ezt a "példátlan" intézkedést, amellyel az ország súlyosbodó lakhatási válságát kívánják orvosolni.
Sánchez hangsúlyozta a probléma súlyosságát:
A Nyugat döntő kihívás előtt áll: meg kell akadályozni, hogy a társadalom két részre, a gazdag bérbeadókra és a szegény bérlőkre szakadjon.
A miniszterelnök rámutatott, hogy 2023-ban a nem uniós lakosok 27 000 ingatlant vásároltak Spanyolországban, "nem azért, hogy ott lakjanak", hanem hogy "pénzt csináljanak belőlük".
A tervezett intézkedés célja, hogy a helyi lakosok számára biztosítsanak elsőbbséget a rendelkezésre álló lakásoknál. A miniszterelnöki hivatal úgy jellemezte a javaslatot, mint a "nem rezidens nem uniós külföldiek" általi lakásvásárlás korlátozásának módját. Az adóteher az ingatlan értékének akár 100 százalékára is emelkedhet, hasonlóan olyan országok gyakorlatához, mint Dánia és Kanada.
A kormány közlése szerint a javaslatot "alapos tanulmányozás után" véglegesítik. Sánchez egyelőre nem közölt részleteket az adó működéséről vagy a parlamenti jóváhagyás ütemezéséről, ahol korábban gyakran küzdött a jogszabályok elfogadásához szükséges többség megszerzéséért.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A lakhatási válság kezelésére irányuló további intézkedések között szerepel a megfizethető lakhatást biztosító bérbeadók adómentessége, több mint 3000 lakás átadása egy új állami lakásügyi szervnek, valamint a turisztikai célú lakáskiadás szigorúbb szabályozása és magasabb adóztatása.
Sánchez kiemelte a rövid távú lakáskiadások problémáját is: "Nem igazságos, hogy azok, akiknek három, négy vagy öt lakásuk van rövid távú bérbeadás céljából, kevesebb adót fizetnek, mint a szállodák."
A spanyol kormány által tervezett intézkedéscsomag célja, hogy átfogó módon kezelje az ország lakhatási problémáit, egyensúlyt teremtsen a helyi lakosok igényei és a külföldi befektetők érdekei között.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








