Panyi Miklós, a Miniszterelnökség parlamenti és stratégiai államtitkára közölte, hogy két újabb otthon startos budapesti lakásfejlesztés indulhat.
Brutál árrobbanás a magyar vidéken: egyre kevesebb városban maradnak megfizethetőek a lakások
Éves átlagban mindegyik lakástípus esetében áremelkedést mért az Otthon Centrum a megyei jogú városok ingatlanpiacán, ám a drágulás üteme lassult, közölte Soóki-Tóth Gábor elemzési vezető.
„A megyei jogú városok esetében mindegyikre érvényes szabály, hogy olcsóbbak a fővárosi kerületeknél, ám a legdrágább városok már a külső pesti kerületek árszintjével versenyeznek” – ismertette az Otthon Centrum (OC) megyei jogú városokra fókuszáló összegzését Soóki-Tóth Gábor.
Az elemzési vezető azt is megemlítette, hogy a 25 megyei jogú városban az idei év első tíz hónapjában az átlagos négyzetméterár 560 ezer forint volt a használt téglalakások esetében, ami a tavalyi éves átlagnál 6,8 százalékkal magasabb ár. A panellakások 502 ezer forintos fajlagos ára is 7 százalékkal magasabb az egy évvel ezelőttinél, míg a használt házak négyzetméterenkénti 465 ezer forintos középértéke 23,1 százalékkal haladja meg a tavalyi átlagot.
Bár összességben minden típus esetében magasabb a tavalyinál az idei árszint, de a lakások tekintetében az elmúlt években általánosnak mondható, kétszámjegyű növekedéshez képest kisebb mértékű volt az áremelkedés. A házak esetében pedig a tavalyi év második felében tapasztalt megtorpanás tükröződik az idei árakban, mindemellett az is érezhető változás, hogy a vevők látványosan a jobb állapotú házak felé fordultak
– árnyalta az adatokat a szakember.
A használt téglalakások idei átlagos négyzetméterára 560 ezer forint, a legdrágább város Veszprém (770 ezer), amelyet alig lemaradva Debrecen követ (763 ezer), míg a harmadik Érd ennél valamivel olcsóbb (700 ezer forint). A legtöbb városban a fajlagos átlagár 500-700 ezer forint között alakult idén. Csak a kisebb megyei jogú városokban – Dunaújvárosban és Nagykanizsán – fordult elő ennél alacsonyabb fajlagos átlagár (400 ezer forint). A megyei jogú városokban egy év alatt átlagosan 6,8 százalékkal drágultak a téglalakások. Az előző évhez viszonyított városonkénti árváltozás azonban tág határok között alakult, ami elsősorban az erősödő összetételhatásnak tudható be. Amíg néhány városban – Tatabányán, Veszprémben, Dunaújvárosban – 5 százalékos árcsökkenést mért az OC, addig Sopron és Szeged egyaránt 20 százalékkal, Pécs 30 százalékkal drágult egy év alatt.
A panellakásoknál 502 ezer forint az átlagos négyzetméterár, a legdrágább Debrecen (646 ezer forint), majd Veszprém (590 ezer), Székesfehérvár (570 ezer), és Győr (558 ezer forint) a sorrend. A többi városban 300 és 500 ezer forint közötti ársáv jellemző négyzetméterenként. Ezek az értékek átlagosan 7 százalékkal haladják meg a tavalyi éves átlagot. A legtöbb városban 1-15 százalék között emelkedett az átlagár, azonban a Veszprém, Zalaegerszeg, Dunaújváros alkotta trió esetében a tavalyinál 5 százalékkal mérsékeltebb az idei átlagár.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A családi házak négyzetméterenként átlagosan 465 ezer forintba kerülnek idén:Sopron kiemelkedik és megkérdőjelezhetetlenül listavezető (743 ezer forint), Debrecen (575 ezer) és Győr (562 ezer) jóval lemaradva követi. A főváros közeli Érd és Székesfehérvár is a top ötben végzett (550 ezer, valamint 484 ezer forint), ám a városok között szétnyílt az árolló: a kisebb és a fővárostól távolabbi településeken 200-300 ezer, a közepes városokban 300-450 ezer forint közötti átlagár az irányadó. A 23,1 százalékos, éves áremelkedés a legnagyobb a három használt lakástípus között, ami elsősorban azzal magyarázható, hogy a vásárlók a jobb állapotú ingatlanok felé fordultak.
Az összetételhatásnak ebben a szegmensben van a legnagyobb szerepe, amit jól mutat, hogy idén szélsőségesen, a tavalyihoz képest 90-130 százalék között változtak a négyzetméterárak. Az idei értékesítések alapján látható, hogy a vásárlók jellemzően a jobb állapotú ingatlanokat keresik
– szögezte le a szakember. Ez alól Kecskemét és Szolnok a kivétel, itt nem nőttek az árak és a rosszabb állapotú ingatlanok is gazdára találtak. A legnagyobb városokban átlagos áremelkedést mért az OC, míg a felkapott Debrecen, Győr és Pécs az átlagot meghaladó, egyaránt 19 százalékos négyzetméterár-növekedést könyvelhetett el egy év alatt ebben a szegmensben.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








