Hétfőn a BÉT részvényindexe, a BUX 101,21 pontos, 0,09 százalékos csökkenéssel 109 506,37 ponton zárt.
Azok, akik vásároltak már ingatlant, a leggyakrabban ingatlanhirdetési oldalakon szoktak keresni, majd az apróhirdetési oldalak, ismerősök ajánlása és a közösségi média csatornái következnek a népszerűségi sorrendben. Ezt az első pillantásra logikus sorrendet azonban felülírhatják az életkorból adódó preferenciák, derült ki egy friss felmérésből. Ugyanakkor most a korábbi éveknél is fontosabb az, hogy az eladók és potenciális vevők minél könnyebben egymásra találjanak.
Az ingatlanvásárlási tapasztalattal rendelkezők 54 százaléka ingatlanhirdetési weboldalakon, illetve apróhirdetési oldalakon (32%) szokott lakást, házat keresni, de fontos szerepet játszik a személyes ismertség (30%) is. Az otpotthon.hu és az OTP Bank közös kutatásából kiderült az is, hogy ingatlanközvetítőhöz 17 százalékuk fordult, míg nyomtatott lapokban a válaszadók 9 százaléka kereste új otthonát. A felületek között még fontos szerepet kap a social media is, a magyarok 27 százaléka böngészi a közösségi médiát lakásvásárlás céljából.
„A digitalizáció már hosszú évek óta begyűrűzött az ingatlanpiacra is, így nem meglepő, hogy legnagyobb arányban ingatlanhirdetési portálokon keressük az új otthonunkat” – mondja Lipták Zsuzsa, az OTP Otthonmegoldások Kft. ügyvezetője. Véleménye szerint ugyanakkor bőven van még növekedési potenciál az ingatlan eladásra és vételre optimalizált portálokban, főleg a jelenlegi, ingatlanvásárlás szempontjából a korábbi évekhez képest kedvezőtlenebb helyzetben.
A vevők szempontjából most még inkább alapvető érdek, hogy a lehető legszélesebb választékkal találkozhassanak. Amellett, hogy a nagyobb ingatlanportálokon akár a százezres nagyságrendet is elérheti a hirdetések száma, a lakáskeresők saját igényeik szerint beállított szűrőkkel kereshetnek, tájékozódhatnak akár a finanszírozási lehetőségekről, igénybe vehető támogatásokról is.
A kutatás eredménye alapján életkor szerint eltérő stratégiákat alkalmazunk a keresésre. Míg az ingatlanportálokat legnagyobb arányban (69%) a 25-34 éves korosztály preferálja, addig a 18-24 éveseknél ez már megegyezik az átlaggal (54%) és 55-69 éveseknél ez az arány csak 46 százalék. A social media felületek használata inkább jellemző a 18-24 (55%) valamint a 25-34 évesekre (57%) és az apróhirdetési oldalakon is ez a korosztály kutat a vágyott ingatlan után a legnagyobb arányban (44%). A közösségi médiafelületeket legkisebb mértékben (23%) 55-69 évesek használják. Érdekes módon az életkor előrehaladtával egyre kevésbé érezzük azt, hogy meg kellene kérdeznünk ismerőseinket. Míg a 18-24 évesek 45 százaléka nyilatkozott úgy, hogy ismerőseiken keresztül is tájékozódnak, addig az 55-69 évesek 26 százaléka érezte ezt szükségesnek.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
„Az, hogy milyen felületeken keresünk, az eladók számára is értékes tájékozódási pont, hiszen az eladás esélyei úgy is növelhetők, ha minél több potenciális vevőhöz eljut a hirdetés” - mondta a szakértő. Lipták Zsuzsa szerint azonban az is szükséges, hogy az eladók számára kényelmes legyen az adott felület használata.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








