Befejezi portfóliómenedzseri pályafutását Zsiday Viktor.
Súlyos pénzekért vásárolják fel külföldiek a magyarországi ingatlanokat: ezeknek semmi sem drága?
Kevés külföldi vásárol ingatlant, az Otthon Centrum tavalyi adatai szerint a vevők alig három százaléka nem magyar állampolgár: ha mégis tulajdonosok lesznek, akkor a magyar átlagnál tíz millió forinttal fizetnek többet egy ingatlanért.
Döntően továbbra is magyarok vásárolnak nálunk az Otthon Centrum kimutatásai szerint. A tavalyi adatok összesítése után az derült ki, hogy a vevőink 97,3 százaléka honfitársunk – összegezte az előző év állampolgárság szerinti értékesítési adatait Soóki-Tóth Gábor.
Az elemzési vezető elmondta, a hálózat ügyfelei között megjelenő külföldi vevők harmada német állampolgár, arányuk eléri a 35 százalékot. Némi meglepetésre a második legaktívabbak ugyanolyan százalékban a franciák és a románok (12,5 százalékkal), míg a szlovák vevők valamivel kevesebben voltak (10 százalék), őket a kínaiak és az oroszok követték.
Emellett Európa számos országából érkeztek vásárlók, sőt a kontinensen kívüli országok állampolgárai is megjelentek a piacon: akadt amerikai vagy iráni vevő is. Ugyanakkor a szomszédunkban dúló háború elhúzódása ellenére sem jellemző az ukrán vásárlók nagyobb számú megjelenése a hazai ingatlanpiacon.
Életkor szerint az összes korosztályt lefedték a külföldiek: a legtöbben a 40-49 éves generációt képviselték, arányuk 29 százalék, amelyet az 50-59 éves korosztály követ 22,6 százalékkal. A 30 év alattiak aránya 19,4 százalék, a 30-39 éveseké 16,1 százalék, míg a legritkábban a 60 évesnél idősebb korosztály tagjai vásároltak nálunk, arányuk 12,9 százalék.
Az ingatlantípusok között a külföldiek kedvence a használt társasházi lakás: a vevők 50 százaléka döntött emellett az ingatlantípus mellett, míg 27,8 százalék vásárolt használt házat, 13,9 százalék új építésű ingatlant, és csupán 8,3 százalék választott panelt. A magyarok vásárlási szokásaival összevetve kijelenthető, a külföldiek inkább az új és használt lakásokat favorizálják, és kevesebben gondolkoznak családi házban vagy panelben.
A nem magyar állampolgárok döntően Budapesten vettek ingatlant: 62,5 százalékuk döntött a főváros mellett. Kiemelkedően teljesített a XIII. kerület, ahol az összes vásárlás 29 százaléka történt. A fővároson túl eseti vásárlások voltak, de a délnyugati határvidéken és Balaton-parton mindig akadnak külföldi vevők. Az utóbbi hónapokban például Bolhón, Murakeresztúron, míg a Balaton körül Cserszegtomajon és Zamárdiban vásároltak.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A bérlés szinte csak Budapesten kerül szóba: a bérlemények több mint 90 százaléka a fővároshoz köthető, a VII. kerület a legnépszerűbb. Ugyancsak érdekes adat, hogy a külföldiek által vásárolt ingatlanok középértéke 49 millió forint, szemben a magyarok által vásárolt lakások átlagával, ami csak 39 millió forint.
Ez azzal magyarázható, hogy arányaiban többen vásárolnak Budapesten és ingatlantípus szerint inkább a drágább változatot preferálják, illetve kerülik a belépő kategóriát jelentő panelt
– árnyalta az adatokat Soóki-Tóth Gábor, aki a nemek megoszlásával kapcsolatban elmondta: a külföldi vásárlók között továbbra is jóval többen vannak a férfiak, arányuk az utóbbi négy hónapban 72,2 százalék volt, és abban sincs változás, hogy kizárólag készpénzzel fizetnek.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








