A fővárosi temetőkben drasztikusan csökken a sírhelyek újraváltási aránya: koporsós temetkezéseknél mindössze 4, urnáknál pedig 10 százalék a megújítás.
Nagy bajba kerülhetnek most ezek a háztulajok: hiába menekülnének kifűthetetlen otthonaikból?
Senki számára sem újdonság, hogy energiakrízis küszöbén állunk, ami értelemszerűen kihat az ingatlanpiacra is. De vajon milyen ingatlanok őrizhetik meg az értéküket, és mit tehetünk, hogy az ingatlanunk eladhatóvá váljon?
“A válság mindenképpen jelentős változást hoz a piacon. A vevők egyik elsődleges szempontja - az elhelyezkedés, vételár és méret mellett - az ingatlan energiahatékonysága és rezsiköltsége lesz” - mondja Jenőfi Réka lakberendező, home staging szakértő a Renna Home-tól. Hozzáteszi: nagy bajba kerülnek azok a tulajdonosok, akik korszerűtlen ingatlanokban élnek, a házuk, lakásuk gyakorlatilag eladhatatlanná válhat. Amelyik ingatlanban probléma van a szigeteléssel, nyílászárókkal, korszerűtlen a fűtés, vagy nehezen kifűthető terek vannak, az nem lesz eladható. Esetleg annyira nyomott áron fog elkelni, hogy a vevőnek még a jelenlegi alapanyagárak -és hiány mellett is megérje a felújítás.
A benzinár emelkedése miatt az agglomerációban élők ingázása is kérdésessé válik, pláne, ha nagyméretű, nem energiahatékony házat tartanak fent. Ezek eladása is nehézkessé válik, biztosan árcsökkenésre számíthatnak. Felértékelődnek azonban a jó állapotú vagy új építésű, korszerű, illetve a kisebb lakások.
Az infláció és az üzemanyagár emelkedése miatt először várhatóan a nyaralóktól, nagyobb házaktól akarnak majd szabadulni az eladók. Így a vevők is előnyösebb pozícióba kerülnek, hiszen a tulajdonosok kénytelenek lesznek megalkudni az alacsonyabb árral.
A vevőket sújtja ugyanakkor, hogy a hitelkamatok az egekben vannak. Már most nagyon megcsappant a hitelfelvételek száma. A készpénzes vevők, befektetők lesznek előnyben, bár valószínűleg ők is kivárnak - vélekedik Vitális-Pintér Veronika közgazdász, home staging szakértő.
De hogyan lehet mégis eladhatóbbá tenni a most kevésbé keresett ingatlanokat?
A home staging, vagyis az ingatlanok eladás előtti felkészítése mindig megtérül, de most egyértelműen létkérdés lesz. Enélkül nem fognak labdába rúgni az eladók. Ha valaki nem szeretné elkótyavetyélni a vagyonát, akkor meg kell értenie, hogy be kell fektetni némi pénzt, időt és energiát. Az ingatlan nem pusztán eladhatóvá válik, milliókkal többért kelhet el, mintha nem készülnénk tudatosan az eladásra, kiadásra
- mondja Jenőfi Réka. A home staging az alapvetően jó állapotú ingatlanok gyors és jó áron történő értékesítését hivatott segíteni. Ezeknél az ingatlanoknál akár egy-két hét alatt, bútorbérléssel, dekorálással, költséghatékonyan lehet milliókat nyerni. Az amúgy kelendő lakásoknál is érdemes erre gondolni, hiszen sok eladó lakás lesz, amelyek közt a vevő válogathat. Akinek pedig korszerűtlen lakása van, annak a home staging előtt felújításra is szüksége lesz. De vajon hogyan tudunk akár saját magunk nekilátni?
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Van, amit a tulajdonos maga is megtehet a szakértők szerint. Ilyen például a személytelenítés, a szelektálás, takarítás, rendrakás. A tiszta, rendezett, nem "bútorraktár" otthon mindig bizalomgerjesztőbb a vevő számára. Fontos, hogy néhány dekorációval feldobjuk a hangulatot, majd készüljenek jó fotók és hirdetési szöveg is. Ám ez természetesen csak akkor igaz, ha nincs szükség komolyabb beavatkozásra a lakásban.
Ha elakadunk, megéri segítséget kérni, a home staging szakember ugyanis ismeri a piacot. Tudja, hogy a vevők mit keresnek és mibe köthetnek bele, mire fontos költeni, és mi az, amire nem szabad. Hiszen a lényeg, hogy csak arra adjunk ki pénzt, ami többszörösen megtérül. Ehhez szaktudás és tapasztalat szükséges
- zárja Vitális-Pintér Veronika.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








