Zöld Lendület Hitelprogram néven, új, átfogó finanszírozási lehetőség érhető el a Magyar Fejlesztési Banknál (MFB).
A Duna House közreadja havi Tranzakciószám Becslése (DH-TB) és jelzáloghitel előrejelzése szerint 2022 márciusában, országosan 14 548 ingatlan-adásvétel bonyolódott, valamint 108 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott.
A Duna House becslése szerint még mindig emelkedő szakaszában van az ingatlanpiac, amit a márciusi megvalósult 14 548 darab adásvétel is mutat. A lakóingatlanpiaci forgalom így az előző hónaphoz, februárhoz, képest több mint 5%-os további bővülést, az előző éves rekord márciushoz képest is csak 7%-os elmaradást jelent.
A 2022-es év első negyedévben összesen így 39 156 tranzakció zajlott Magyarországon, amely az elmúlt 10 év második legerősebb évkezdése, a tavalyi felfokozott érdeklődés melletti évkezdettől is csak 5%-kal maradt el. A Duna House piaci tapasztalatai alapján a hitelkamatok drágulása és az otthonteremtési kedvezmények még biztos kihasználása miatt sokan előre hozzák ingatlan vásárlásukat. Az adásvételek számát az erős befektetői aktivitás is erősíti, hiszen sokan fordulnak az ingatlanpiac felé ebben a bizonytalanabb és kiszámíthatatlanabb gazdasági környezetben.
A jelzáloghitel piac a lakáspiaccal együtt bővült, március hónapban a cég adatai alapján 108 milliárd forintos volumen becsülhető, ami 4%-os növekedést mutat februárhoz és 3%-osat az előző év márciusi adatához képest. 2022 első negyedévében így minden hónapban 100 milliárd forint felett zárt a piac.
Negyedéves tekintetben ez az MNB tényadatai és a márciusi DH becslés alapján 320 milliárd forintot jelent, amely 37%-os emelkedés mutat 2021 első negyedévéhez képest. Márciusban a piaci tapasztalatok alapján a hitelfolyósításnál is erősebben bővült a beadások száma, így várhatóan a következő hónapokban is nagyon erős hitelpiaci számok érkeznek majd.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








