Hétfő reggel sajtótájékoztatót tartott a Concorde Értkpapír Zrt. a jövő évi várakozásokkal kapcsolatban, amelyen a Pénzcentrum is részt vett.
Fillérekért veszik a házakat a magyar családok ebben a megyében: egyre népszerűbbek a községek
Borsod-Abaúj-Zemplén megye a 2019-es adatok szerint 7247 négyzetkilométeren terül el, összesen 358 települést foglal magába, lakónépessége pedig 637 ezer fő. A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint a megye lakónépessége 2020. január 1-jén 637 ezer fő volt, 0,8%-kal kevesebb, mint egy évvel korábban. Az észak-magyarországi régió mindhárom megyéjében alacsonyabbak a lakásárak az országos átlagnál. Az alacsony árak mögött munkaerőpiaci és demográfiai sajátosságok állnak, a térségben ugyanis a fizetések jellemzően országos átlag alattiak és ezzel összefüggésben évtizedek óta erős az elvándorlás.
Futó Péter, a Portfolio ingatlanpiaci elemzője szerint mindössze néhány járás lakásárai tudják megközelíteni vagy minimálisan meghaladni az országos átlagot. Ilyen például a Tiszaújvárosi járás, ami jelentős ipari tevékenységének köszönhetően kiemelkedik a többi borsodi járás közül, 330 ezer forint körüli négyzetméteráraival.
Ez egyébként a megyeszékhelynél, Miskolcnál is jelentősen magasabb, ott 268 ezer forint az átlagár. Heves megye székhelye szintén egy ilyen térsége a régiónak, Egerben ugyanis 358 ezer forint egy átlagos négyzetméter, ami az országos átlagnál is magasabb - írja a HelloVidék.
Borsod-Abaúj-Zemplén az ország egyik legfontosabb iparvidékének számított, megesett, hogy „a magyar Ruhr-vidéknek” nevezték. A nehézipar Miskolc, Ózd, Tiszaújváros és Kazincbarcika városokban volt kiemelkedő, mostanra viszont válságos állapotok jellemzik az ágazatot a térségben.
Napjainkban viszont másik két ágazat vált húzóerővé: a mezőgazdaság, ezen belül is a legnagyobb hangsúlyt a Tokaji borvidék kapja. Emellett pedig a turizmus, hiszen a megye bőven tartogat látnivalót a kíváncsi utazók számára. A HelloVidék megyekörkép-sorozatában most Borsod került sorra, a részletes elemzés ebben a cikkben olvasható.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








