Az ALDI Magyarország saját karácsonyi vásárt nyit Budapest belvárosában, hogy az ünnepi készülődés hangulatát valóban mindenki számára elérhetővé tegye.
Míg 2018 óta, a különböző otthonteremtési kedvezményeknek köszönhetően, jelentősen bővült az első lakásukat vásárlók aránya, addig idén mérséklődött az eddig emelkedő trend. A Duna House év végi elemzése szerint az ingatlanpiac aktivitásának 25 százaléka köthető az első otthonukat vásárlókhoz, akik jellemzően 30 évnél fiatalabbak, és 30 millió forint alatti ingatlant választottak.
Míg 2018 óta, a különböző otthonteremtési kedvezményeknek köszönhetően, jelentősen bővült az első lakásukat vásárlók aránya, addig idén mérséklődött az eddig emelkedő trend. Az elemzés szerint az ingatlanpiac aktivitásának 25 százaléka köthető az első otthonukat vásárlókhoz, akik jellemzően 30 évnél fiatalabbak és 30 millió forint alatti ingatlant választottak.
A magyarok 91,3 százaléka él saját tulajdonú ingatlanban. Ez az ideál beépült lakáskultúránkba, amelynek legfontosabb mérföldköve az első lakás vásárlása – ám munkától, beosztástól és családi háttértámogatástól függően a potenciális vevők más-más életkorban jutnak el idáig.
Tapasztalataink szerint az újdonsült első lakástulajdonosok legnagyobb része 30 év alatti, arányuk 56 százalék, közülük sokan még szülői támogatással jutnak ingatlanhoz.
– kezdte Benedikt Károly, a Duna House PR és elemzési vezetője, aki hozzátette, hogy a fiatalok jellemzően a kisebb alapterületű, modern lakásokat keresik, így az újépítésű lakások folyamatos megjelenése javíthat ezen az arányon, amelyen az állam lakástámogatási kezdeményezései is tovább erősíthetnek.
Igaz, az elmúlt 10 évben folyamatosan csökkent az első otthonukat vásárlók aránya, de 2018-ban a megjelenő kormányzati támogatások új lendületet, fizetőképes lehetőségeket nyújtottak a potenciális vevőknek. Az emelkedő tendenciát azonban a pandémia megjelenése mérsékelte, így a befektetési cél után (29 százalék) a második legfőbb motivációt jelenti hónapról hónapra az ingatlanvevők körében az első lakás vásárlása, a nagyobb ingatlanba való költözéssel egyetemben (25-25 százalék).
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A Duna House idei értékesítési adatai alapján a fővárosban 27 százalék körül alakult az újdonsült lakástulajdonosok megoszlása, vidéken pedig 23 százalékos érdekeltség volt tapasztalható. Hazánk egészét tekintve átlagosan 26,8 millió forintot fizettek a vevők első otthonukért. Budapesten átlagosan 55-65 négyzetméteres lakást kerestek és közel 696 ezer forintot fizettek érte négyzetméterenként, amely így 37 millió forintos ingatlanoknak feleltek meg.
Vidéken kedvezőbb helyzetben voltak az első vásárlók, az általuk fizetett átlagos négyzetméterár csak 339 ezer forint volt, amely 23 millió forintos fajlagos ingatlanárat mutat, ezért cserébe viszont akár 65-80 négyzetméteres ingatlant is tudtak választani. Összességében a fiatal vásárlók többsége (68,5 százalék) maximum 30 millió forintért szerződött le első lakására, közel negyedük viszont 30-50 millió forint közötti értéket is hajlandó volt fizetni érte. A Duna House hálózati rendszerén belül értékesített, első otthonként szolgáló, legdrágább ingatlan egy óbudai, 158 négyzetméteres ház volt, amelyhez 148 millió forintért jutottak hozzá első ingatlanként.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








