Az építőiparban 2025-ben a csökkenő megrendelések mellett a munkaerő megtartása jelentette a legnagyobb kihívást.
Számos, nem könyveléshez kapcsolódó többletfeladat rakódott a könyvelőirodákra, amelyek elvégzését eddig nem tudtak beépíteni áraikba. A teljes szakmát átalakító digitalizáció azonban az akut problémákra is megoldást kínál.
A könyvelőirodák néhány éven belül főként vállalati pénzügyi és adótanácsadói feladatokat látnak el. Ez igen radikális átalakulás ahhoz képest, hogy tavaly decemberben még zacskóban kapták a számlákat a vállalkozóktól, ma viszont online küldi az adatokat az adóhivatal. Egyik hónapról a másikra évtizedek alatt kialakult munkamódszerek és szokások változtak meg - írja a Világgazdaság.
- mondta Harkai István, a Minősített Könyvelők Egyesületének elnöke. Szerinte ez az átalakulás három-öt év alatt végbemegy. A digitalizáció révén felszabaduló időt hasznosabb, időigényes, az ügyfelek üzleti érdekében végzett tevékenységekre fordíthatják. Vagyis a változás a könyvelőirodák számára nem a szükséges rossz lesz, hanem lehetőség.
A most végbemenő digitalizáció is lehetőséget kínál a könyvelőirodáknak, hogy évtizedes akut problémákat oldjanak meg. Jelenleg ugyanis mindent elvégeznek, amit az ügyfél kér, de a többletfeladatokat azonban a könyvelők évtizedek óta nem tudják megjeleníteni a könyvelési díjban, ennek pedig az lett a következménye, hogy mára az irodák többsége az egyesület elnöke szerint áron alul dolgozik, és túlterhelt.
Jellemzően csak a határidő lejárta előtti napokban adják le a könyvelési anyagot, alaposan megnehezítve a könyvelők dolgát. A digitalizáció viszont esélyt ad arra a könyvelőirodáknak, hogy újratárgyalják feladataikat és feltételeiket, továbbá új árakat állapíthassanak meg.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








