Akadozik a napelemes inverterek kötelező adatszolgáltatási rendszerének bevezetése, amelyet júliustól terveznek elindítani.
Csak a múlt héten nyolc bejelentés érkezett a Komárom-Esztergom Megyei Rendőr-főkapitányság Tevékenység-irányítási Központjába, amely arról szólt, hogy idős személyeket ismeretlenek telefonon próbáltak átverni - figyelmeztetnek a Police.hu oldalon.Pénzre van szükséged? Nézz szét a Pénzcentrum személyi kölcsön kalkulátorában (x)
A telefonhívások mindegyike arról szólt, hogy az idős személyek unokája balesetet szenvedett és pénzre van szüksége, amelyért elküldi majd egy barátját. Az esetek mindegyikében az idős személyek gyanakvóak voltak és nem dőltek be a trükknek. Azonnal ellenőrizték a hívás valóságtartalmát, felhívták valamelyik hozzátartozójukat, így hamar kiderült, hogy átverésről van szó. A hasonló bűncselekmények megelőzése érdekében a rendőrök Komárom-Esztergom megyében több helyen tájékoztató anyaggal látták el az időskorúakat annak érdekében, hogy ne váljanak áldozattá:
A trükkös lopások megelőzése érdekében fogadják meg alábbi tanácsaikat!
- Ilyen esetekben azonnal ellenőrizzék a hívás valóságtartalmát!
- Hívják fel azt a személyt, akire az ismeretlen telefonáló hivatkozik!
- Ha felmerül a gyanúja, hogy valaki önmagát hozzátartozónak adja ki, hívja fel, és tájékozódjon!
- Bűncselekmény gyanúja esetén azonnal értesítsék a rendőrséget!
- Ne beszéljenek idegenek előtt, nyilvános helyen magánügyeikről, hiszen ezeket az információkat a bűnelkövetők felhasználhatják.
- Soha ne nyissanak ajtót idegeneknek, és bármilyen indokra is hivatkoznak, ne adjanak nekik pénzt!
- Gyanús idegenek látogatása esetén jegyezzék meg személyleírásukat, gépjárművük rendszámát!
- Ha mégis bűncselekmény áldozatává válik, azonnal értesítse a rendőrséget a 112-es segélyhívó számon!
- A legfontosabb, hogy a család, a rokonok, a barátok sokat beszélgessenek a veszélyeztetett korosztállyal erről a jelenségről, a bűnelkövetésnek ezen formájáról. Készítsék fel idős hozzátartozójukat arra, hogyha ilyen jellegű telefonhívást kapnak, mik a teendők.
Mit ünneplünk karácsonykor és szenteste? Ez a karácsony szó jelentése, a karácsonyfa állítás eredete
A karácsonyfa-állítás a 17. századtól német területekről terjedt el.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








