12 °C Budapest
Így manipulálnak minket a televíziók: brutális adatok érkeztek

Így manipulálnak minket a televíziók: brutális adatok érkeztek

MTI
2019. szeptember 14. 10:01

Az év első hat hónapjában az RTL Klubon és a TV2-n 17 796 termékmegjelenítés szerepelt, 15 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában - derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa e heti ülésén elfogadott tanulmányból, amely az országos kereskedelmi televíziók első fél évében sugárzott, saját gyártásban készített műsoraiban feltűnő termékmegjelenítéseket vizsgálta - közölte az NMHH Kommunikációs Igazgatósága csütörtökön.

A közlemény szerint a legtöbb termékmegjelenítés (2298) az RTL Klub Reggeli című műsorához kapcsolódott, ezt követte a Fókusz és a Drága örökösök, a TV2 Bezár a bazár! című műsorában 886 ilyen típusú hirdetést találtak, ezzel a negyedik helyen áll a listán.

A termékmegjelenítésekben a gazdasági szektorok közül a szolgáltatások jelentek meg leginkább, amit az élelmiszer- és a közlekedési ágazat követett. A szolgáltatásokon belül a szállodák és panziók, az élelmiszerek között a szénsavas üdítők, míg a közlekedési szektornál a személyautók szerepeltek a legtöbbet. A teljes tanulmány az NMHH honlapján lesz olvasható.

A grémium összesen 1,45 millió forint bírságot szabott az RTL Klub szolgáltatójára egy állampolgári bejelentés alapján szabálytalan termékmegjelenítés és a támogatás szabályainak megsértése miatt.
A TV2 szolgáltatójára szintén állampolgári bejelentés alapján összesen 4,5 millió forintos bírságot rótt ki a testület, amiért júniusban A viszkis című filmet és annak előzeteseit több alkalommal is nem megfelelő - 12-es - korhatár-besorolás mellett és nem az előírt időben mutatta be.

NEKED AJÁNLJUK
NAPTÁR
Tovább
2021. május 14. péntek
Bonifác
19. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?