A kontrollált lomtalanítás sikeresen működik szinte az összes Európai Uniós nagyvárosban, de a hazai nagy vidéki városokban is Zalaegerszegtől Nyíregyházáig - közölte a MOHU.
Eléggé megszorongathatja a magyarok kedvenc autóját a Dacia Duster, amelyet mostmár új motorokkal is árulnak Magyarországon. Egy ilyen, bivalyerős gép járt a Pénzcentrumnál: megnéztük, mennyivel tud többet, mint az eladásokat vezető Suzuki Vitara.
Eddigi tapasztalataink, illetve az eladási statisztikák alapján kezd összeállni, hogy milyen autó kell az átlagos magyaroknak:
- legyen nagy
- azért menjen is gyorsan
- ne romoljon el
- nézzen is ki valahogy
- és ne legyen drága.
Ebből az ötből mindegyik kritérium igaz egyfelől az általunk már tesztelt Suzuki Vitarára: annál a városi terepjárónál jóformán csak a hely (főképpen a csomagtér) méretét tudtuk felhozni, mint ellenpontot. Na, hát tesztünk mostani alanyánál a Dacia Dusternél nem lehet okunk a panaszra: hely az bőségesen van benne. Csomagtere nagyobb, mint a Vitaráé - és nem is kell sokkal többet fizetni érte.
Talán a Suzuki a még mindig igen erős "mi autónk" beidegződés miatt tudta leverni eladásokban a Dustert. Mialatt a Vitara toronymagasan vezeti az eladásokat, addig a Dacia Duster csak a negyedik a top 20-as listán - a negyedéves számok tekintetében. Ezen a trenden fordíthat most az új modell, az erősebb motorral.
Minőség tekintetében a Renault-Nissan berkeiben készülő verda is simán tudja hozni a Vitara szintjét - csak a karosszéria nagyobb. Árban is nagyjából hasonló a két kocsi, ami a Pénzcentrumnál járt, úgyhogy tényleg nehéz helyzetben van, aki városi terepjárót akat venni.
Parancsolja a tekintélyt
A Dacia terepjárójának meggyőző méretei már kívülről is látszanak: a faceliftelt változat 4,3 méter hosszú és 21 centi a hasmagassága. A csomagtér pedig 455 literes, ami kereken 80 literrel nagyobb, mint a Suzukié. Mindezt úgy, hogy a Duster csak kb. 10 centivel hosszabb. A megújult Duster külsejében is tekintélyt parancsoló, ám az igazi újdonságot a motortérben kell keresnünk: ugyanis a tesztautónkban már az új erőforrás volt, amit a Daimlerrel közösen fejlesztettek ki.
Az 1,4-es turbós benzinmotor baromi jól húzza az egyébként csaknem 1,2 tonnás kasztnit, igen izmos sprinteket lehet vele levágni két lámpa között, és az autópályán is elég határozottan tud haladni. A turbó ugyanis már 1500-as fordulatnál beharap, és még a pályán sem torpan meg, ha mondjuk 120-nál még gyorsítani kell a tempón. A tesztkocsi papíron megfutja a 200-at is - de ezt nyilván nem próbáltuk ki.
- Olajszűrő: 2900 -5600 forint/darab
- Pollenszűrő: 1800 - 5600 forint/darab
- Féktárcsa: 5200 - 25 000 forint/2darab
- Fékbetét: 7700 - 23 000 forint/2 darab
- Levegőszűrő: 2500 - 6100 forint/darab
Lecserélnéd a régi verdát? Válassz autóhitelt kalkulátorunkban!
Rossz hír viszont, hogy aki automataváltóval, vagy 4 kerék hajtással szeretné megvenni a Dustert, annak be kell érnie a régebbi erőforrásokkal. Egyelőre ugyanis csak a kétkerekes autókba teszik bele a Daimler motort. Létezik belőle egy kisebb, 130 lóerős verzió is, szerintem azzal sem túl lomha a Duster, mindkettőt csak ajánlani tudom.
Kényelmes, csak egyvalami zavar...
A Dusterben a hosszú utak sem viselik meg az embert, hiszen a csomagtér mellett az utastér is eléggé tágas. Hátul még egy felnőtti is kényelmesen elfér, ha csontra hátra vannak tolva az első ülések. Nincs más dolga az embernek, csak felmenni a pályára, bedobni hatosba a gépet, és a kívánt lehajtónál letérni - miközben egyébként lépést tudunk tartani akár a külső sávban jaszkarizó, német prémiumautókkal is. Mondjuk, a kényelmes utazáshoz a tempomat is kellene, amit nem lehet a kormányról bekapcsolni, hanem
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Ugyaniolyan kellemetlen, ahogyan a Renault Capturben is volt. Ami viszont dícsérendő, hogy van benne holttérfigyelő rendszer is, ami kitűnően működik, így pedig nagyobb biztonsággal csapathatjuk a pályán.
Kamerák mindenütt
Parkolni ellenben meglehetősen könnyű vele ahhoz képest, hogy mekkora batárról beszélünk. Ehhez hozzájárult a tesztautóba szerelt 4 kamera, amivel előre, hátra illetve két oldalra is ellát a sofőr - a kép a középkonzolon jelenik meg, teljesen használható. Emellett radarok is segítik a manőverezést. Apropo, kijelző: a kütyük szerelmeseinek jó hír, hogy ez a kocsi is támogatja az Android és az Apple autós alkalmazásait - igaz, nem mindegyik telefont támogatja a rendszer. Nekem Xiaomi telefonom van, azt sajnos nem lehet hozzácsatlakoztatni...
De más hiányosságot nem lehet felróni a Dusternek. Igen, amin lehetett, azon spóroltak, de ezt nem fájó módon tették, együtt lehet élni a karcsúsításokkal.
Összegzés
Összességében kijelenthető: komoly vetélytársat kapott a magyarok kedvenc autója, a Suzuki Vitara. Helykínálat tekintetében mindenképpen a Duster a jobb, de mindkettőben el tud indulni egy 3-4 tagú család nyaralni - maximum a Dusterbe pár bőrönddel több fér. Ám a fogyasztás a Suzuki javára billenti a mérleget, amellyel bőven 7 liter alatt jártunk, ameddig nálunk volt - vegyes körülmények között. A Duster ezzel szemben 7,5-nél nem fogyasztott kevesebbet - pedig mindkét tesztkocsiban hasonló méretű motor volt.
Végső eredményt inkább mindenki hirdessen magában: aki 5-5,5 millió körül szeretne új autót venni, egyaránt jó választás a Duster és a Vitara is - ár-érték arányban mindenképpen verhetetlenek. Jómagam sem tudnék választani a kettő közül.
Nincs mese, pontozunk
A szerkesztőségben ismét körbement egy értékelőlap, amelyen az autót megjárt kollégák különböző szempontok alapján pontozták a Dustert - ugyanez a lap jár körbe a többi autótesztünknél is. A Dacia Duster eredménye:
- Hely mérete, kényelem: 4,5/5
- Praktikusság: 4/5
- Anyaghasználat, esztétika: 4/5
- Vezetési élmény, futásteljesítmény: 4,5/5
- Kényelmi extrák: 4/5
Végső PC-pontszám: 4,2
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Mennyire ismered a lakás-előtakarékossági lehetőségeket?
Mire fordítanád szívesen a lakás-előtakarékossági szerződésed?
-
A digitalizáció és az együttműködés lehet a KKV-k túlélésének egyik kulcsa 2025-ben
A Billingo kollaborációs programmal hívja fel a figyelmet a vállalkozói összefogás előnyeire.
-
Mire használnád a lakástakarék-megtakarításodat?
Milyen szempontok fontosak egy megtakarítás kiválasztásánál?
-
Karácsonyi bevásárlás? Nézzük, milyen akciók lesznek a Lidlben
Az áruházlánc akciós kínálata az ünnepi menüre fókuszál.
-
Így védheted ki a legdurvább pénzügyi átveréseket: az OTP Bank szakértője válaszol
Bényi Mónikát, a Csaláskezelési osztály vezetőjét kérdeztük.
-
Felújítanál vagy vásárolnál a lakástakarékodból?
Mire költenéd a lakásszámládat?
-
Végre fellélegezhetnek a kisvállalkozók? Ez vár rájuk 2025-ben
Az OTP Bank elemzői mérsékelt javulást várnak.
-
Netes vásárlásokhoz is tökéletes választás a Mastercard Gold betéti kártya (x)
Akár online vennénk koncertjegyet karácsonyi meglepetésként, akár egy hagyományos boltban szereznénk be az ajándékokat, a Mastercard Gold betéti kártya mindkét esetben kéznél van.
-
Az ASUS újdonsága tökéletes üzleti partnered lesz (x)
A munkaerőpiac digitalizációjának gyors ütemében a mesterséges intelligencia megjelenése új korszakot nyitott.