A fiataloknál drágábban és az országos átlagár felett vásárol ingatlant a nyugdíjaskorú lakosság ingatlanpiacra lépő része,
Eléggé megszorongathatja a magyarok kedvenc autóját a Dacia Duster, amelyet mostmár új motorokkal is árulnak Magyarországon. Egy ilyen, bivalyerős gép járt a Pénzcentrumnál: megnéztük, mennyivel tud többet, mint az eladásokat vezető Suzuki Vitara.
Eddigi tapasztalataink, illetve az eladási statisztikák alapján kezd összeállni, hogy milyen autó kell az átlagos magyaroknak:
- legyen nagy
- azért menjen is gyorsan
- ne romoljon el
- nézzen is ki valahogy
- és ne legyen drága.
Ebből az ötből mindegyik kritérium igaz egyfelől az általunk már tesztelt Suzuki Vitarára: annál a városi terepjárónál jóformán csak a hely (főképpen a csomagtér) méretét tudtuk felhozni, mint ellenpontot. Na, hát tesztünk mostani alanyánál a Dacia Dusternél nem lehet okunk a panaszra: hely az bőségesen van benne. Csomagtere nagyobb, mint a Vitaráé - és nem is kell sokkal többet fizetni érte.
Talán a Suzuki a még mindig igen erős "mi autónk" beidegződés miatt tudta leverni eladásokban a Dustert. Mialatt a Vitara toronymagasan vezeti az eladásokat, addig a Dacia Duster csak a negyedik a top 20-as listán - a negyedéves számok tekintetében. Ezen a trenden fordíthat most az új modell, az erősebb motorral.
Minőség tekintetében a Renault-Nissan berkeiben készülő verda is simán tudja hozni a Vitara szintjét - csak a karosszéria nagyobb. Árban is nagyjából hasonló a két kocsi, ami a Pénzcentrumnál járt, úgyhogy tényleg nehéz helyzetben van, aki városi terepjárót akat venni.
Parancsolja a tekintélyt
A Dacia terepjárójának meggyőző méretei már kívülről is látszanak: a faceliftelt változat 4,3 méter hosszú és 21 centi a hasmagassága. A csomagtér pedig 455 literes, ami kereken 80 literrel nagyobb, mint a Suzukié. Mindezt úgy, hogy a Duster csak kb. 10 centivel hosszabb. A megújult Duster külsejében is tekintélyt parancsoló, ám az igazi újdonságot a motortérben kell keresnünk: ugyanis a tesztautónkban már az új erőforrás volt, amit a Daimlerrel közösen fejlesztettek ki.
Az 1,4-es turbós benzinmotor baromi jól húzza az egyébként csaknem 1,2 tonnás kasztnit, igen izmos sprinteket lehet vele levágni két lámpa között, és az autópályán is elég határozottan tud haladni. A turbó ugyanis már 1500-as fordulatnál beharap, és még a pályán sem torpan meg, ha mondjuk 120-nál még gyorsítani kell a tempón. A tesztkocsi papíron megfutja a 200-at is - de ezt nyilván nem próbáltuk ki.
- Olajszűrő: 2900 -5600 forint/darab
- Pollenszűrő: 1800 - 5600 forint/darab
- Féktárcsa: 5200 - 25 000 forint/2darab
- Fékbetét: 7700 - 23 000 forint/2 darab
- Levegőszűrő: 2500 - 6100 forint/darab
Lecserélnéd a régi verdát? Válassz autóhitelt kalkulátorunkban!
Rossz hír viszont, hogy aki automataváltóval, vagy 4 kerék hajtással szeretné megvenni a Dustert, annak be kell érnie a régebbi erőforrásokkal. Egyelőre ugyanis csak a kétkerekes autókba teszik bele a Daimler motort. Létezik belőle egy kisebb, 130 lóerős verzió is, szerintem azzal sem túl lomha a Duster, mindkettőt csak ajánlani tudom.
Kényelmes, csak egyvalami zavar...
A Dusterben a hosszú utak sem viselik meg az embert, hiszen a csomagtér mellett az utastér is eléggé tágas. Hátul még egy felnőtti is kényelmesen elfér, ha csontra hátra vannak tolva az első ülések. Nincs más dolga az embernek, csak felmenni a pályára, bedobni hatosba a gépet, és a kívánt lehajtónál letérni - miközben egyébként lépést tudunk tartani akár a külső sávban jaszkarizó, német prémiumautókkal is. Mondjuk, a kényelmes utazáshoz a tempomat is kellene, amit nem lehet a kormányról bekapcsolni, hanem
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Ugyaniolyan kellemetlen, ahogyan a Renault Capturben is volt. Ami viszont dícsérendő, hogy van benne holttérfigyelő rendszer is, ami kitűnően működik, így pedig nagyobb biztonsággal csapathatjuk a pályán.
Kamerák mindenütt
Parkolni ellenben meglehetősen könnyű vele ahhoz képest, hogy mekkora batárról beszélünk. Ehhez hozzájárult a tesztautóba szerelt 4 kamera, amivel előre, hátra illetve két oldalra is ellát a sofőr - a kép a középkonzolon jelenik meg, teljesen használható. Emellett radarok is segítik a manőverezést. Apropo, kijelző: a kütyük szerelmeseinek jó hír, hogy ez a kocsi is támogatja az Android és az Apple autós alkalmazásait - igaz, nem mindegyik telefont támogatja a rendszer. Nekem Xiaomi telefonom van, azt sajnos nem lehet hozzácsatlakoztatni...
De más hiányosságot nem lehet felróni a Dusternek. Igen, amin lehetett, azon spóroltak, de ezt nem fájó módon tették, együtt lehet élni a karcsúsításokkal.
Összegzés
Összességében kijelenthető: komoly vetélytársat kapott a magyarok kedvenc autója, a Suzuki Vitara. Helykínálat tekintetében mindenképpen a Duster a jobb, de mindkettőben el tud indulni egy 3-4 tagú család nyaralni - maximum a Dusterbe pár bőrönddel több fér. Ám a fogyasztás a Suzuki javára billenti a mérleget, amellyel bőven 7 liter alatt jártunk, ameddig nálunk volt - vegyes körülmények között. A Duster ezzel szemben 7,5-nél nem fogyasztott kevesebbet - pedig mindkét tesztkocsiban hasonló méretű motor volt.
Végső eredményt inkább mindenki hirdessen magában: aki 5-5,5 millió körül szeretne új autót venni, egyaránt jó választás a Duster és a Vitara is - ár-érték arányban mindenképpen verhetetlenek. Jómagam sem tudnék választani a kettő közül.
Nincs mese, pontozunk
A szerkesztőségben ismét körbement egy értékelőlap, amelyen az autót megjárt kollégák különböző szempontok alapján pontozták a Dustert - ugyanez a lap jár körbe a többi autótesztünknél is. A Dacia Duster eredménye:
- Hely mérete, kényelem: 4,5/5
- Praktikusság: 4/5
- Anyaghasználat, esztétika: 4/5
- Vezetési élmény, futásteljesítmény: 4,5/5
- Kényelmi extrák: 4/5
Végső PC-pontszám: 4,2
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Mennyire ismered a lakás-előtakarékossági lehetőségeket?
Mire fordítanád szívesen a lakás-előtakarékossági szerződésed?
-
A digitalizáció és az együttműködés lehet a KKV-k túlélésének egyik kulcsa 2025-ben
A Billingo kollaborációs programmal hívja fel a figyelmet a vállalkozói összefogás előnyeire.
-
Mire használnád a lakástakarék-megtakarításodat?
Milyen szempontok fontosak egy megtakarítás kiválasztásánál?
-
Karácsonyi bevásárlás? Nézzük, milyen akciók lesznek a Lidlben
Az áruházlánc akciós kínálata az ünnepi menüre fókuszál.
-
Így védheted ki a legdurvább pénzügyi átveréseket: az OTP Bank szakértője válaszol
Bényi Mónikát, a Csaláskezelési osztály vezetőjét kérdeztük.
-
Felújítanál vagy vásárolnál a lakástakarékodból?
Mire költenéd a lakásszámládat?
-
Végre fellélegezhetnek a kisvállalkozók? Ez vár rájuk 2025-ben
Az OTP Bank elemzői mérsékelt javulást várnak.
-
Netes vásárlásokhoz is tökéletes választás a Mastercard Gold betéti kártya (x)
Akár online vennénk koncertjegyet karácsonyi meglepetésként, akár egy hagyományos boltban szereznénk be az ajándékokat, a Mastercard Gold betéti kártya mindkét esetben kéznél van.
-
Az ASUS újdonsága tökéletes üzleti partnered lesz (x)
A munkaerőpiac digitalizációjának gyors ütemében a mesterséges intelligencia megjelenése új korszakot nyitott.