A GKI kutatása szerint a magyar lakosság 80 százaléka még nem használja aktívan a mesterséges intelligencia nyújtotta lehetőségeket.
Az építőipari vállalkozások többsége még digitálisan éretlen, de egyre többen használnak internetet és informatikai eszközöket. Minden harmadik építőipari szakember félti a munkáját a robotoktól, mégis sokan adnák robot kezébe a munka nehezebb végét.
Az építőipari vállalkozások többsége még digitálisan éretlen, de egyre többen használnak internetet és informatikai eszközöket. Minden harmadik építőipari szakember félti a munkáját a robotoktól, mégis sokan adnák robot kezébe a munka nehezebb végét - derül ki a Mapei Kft. friss felméréséből, melyben 230 építőipari kisvállalkozót kérdeztek.
A megkérdezettek 98 százaléka internetezik rendszeresen. 46 százaléknyian okostelefonon, 54 százalékuk pedig asztali gépen. A válaszadók közül ugyanakkor mindössze 11 százalék rendel interneten építőanyagot, de szerszámot 72 százaléknyian rendeltek már online.
- mondta Markovich Béla a Mapei Kft. ügyvezetője.
Nincs piaci kényszer a fejlesztésre
A megkérdezettek 75 százalékának nincsen weboldala. Többségüknek azért, mert úgy érzik nem kell, van elég megrendelésük így is. 28 százalék regisztrált valamilyen online szakemberajánló oldalon, 11 százalék pedig tervezi.
Az ügyvezető szerint azonban óriási hiba nem haladni a korral. Most ugyanis, amikor bővül az építőipar, kellene fejleszteni például a digitális képességeket. Ez ugyanis versenyelőnyt jelenthet, főleg amikor lassul az ágazat. Azonban akkor már késő fejlesztésekbe kezdeni.
A digitális eszközök terjedését hátráltatja az is, hogy az ágazatban még mindig
Mindössze a válaszadók 12 százaléka jut az internetről megrendeléshez. A válaszadók 93 százaléka megrendelők, valamint 61 százalékuk más szakember ajánlásai révén jut munkához.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az eredményt azért mutogatják
A válaszadók 75 százaléka szokott referenciát mutatni a megrendelőknek. 46 százalékuk e-mailen küld, 60 százalék a telefonján mutatja meg a korábbi munkákról készített képeket. Mindössze 16 százalék mutat nyomtatott fényképeket.
A megkérdezett vállalkozások 43 százaléka készít szövegszerkesztővel árajánlatot, amit kinyomtatva ad a megrendelőnek. 39 százalék küldi el az e-mailhez csatolva, 37 százalékuk pedig egyszerűen e-mailt ír ajánlatként. Azonban az építőipari vállalkozások 20 százaléka szóbeli, 17 százalékuk kézzel írt, 3 százaléknyian pedig sms-ben írt ajánlatot ad.
Robotok kora
A vállalkozások 37 százaléka tartja elképzelhetőnek, hogy robotok építik a házakat. A feladat, amit a többség rábízna egy robotra, a falazás, betonozás, vakolás, anyaghordás.
- vélekedett az ügyvezető.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








