A klímaváltozás hatásai már nem fordíthatók vissza emberi beavatkozással Magyarországon, különösen a Duna-Tisza közén tapasztalható vízhiány esetében - figyelmeztet egy professzor.
Az elmúlt években 150 ezer új lakás épült a szükséges 350 ezer helyett, és csak 150-180 ezret újítottak fel, holott 400 ezret kellett volna - olvasható a pénteki Világgazdaságban.
Az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) felmérése szerint az üzleti tevékenységet leginkább a szakemberhiány hátráltatja, ezt követi a kapacitás hiánya, elavultsága, valamint a magas adminisztrációs terhek.
Koji László, az ÉVOSZ elnöke szerint a hazai építőipar legnagyobb problémája a hatékonyság, hiszen Ausztria ugyanannyi foglalkoztatottal közel hatszor több termelési értéket tud előállítani, mint Magyarország.
Emlékeztetett rá, hogy az elmúlt tíz évben alig volt szükség az építőipari szolgáltatásokra, így a fizetőképes kereslet megjelenése időzavarba hozta a magyar építőipart. Ennek következtében most olyan piaci helyzet állt elő, amely ki fogja kényszeríteni, hogy a szükséges mértékben javuljon a magyar építőipar hatékonysága.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








