Miközben a vendéglátásban elmarad az év végi fellendülés, a prémium élelmiszerek és ajándékmegoldások iránt soha nem látott kereslet alakult ki.
Az utóbbi években felgyorsult a munkaerő vándorlása Magyarországon. Egyre többen költöznek olyan városokba, ahol válogathatnak a munkalehetőségek között. A legnépszerűbb célpontok: a Dunántúl, Nyugat-Magyarország és Budapest. A bökkenő csak az, hogy lakást találni olykor nehezebb, mint munkahelyet.
Az utóbbi években számos hazai nagyvárosban valósultak meg olyan beruházások, amelyek rengeteg új munkahelyet teremtettek. A vállalatok igyekeznek oda települni,
A KSH 2016-os adatai szerint az országon belüli vándorlás legnagyobb nyertese Pest, Győr-Moson-Sopron és Fejér megye. Tavaly például, ezer emberre közel 12 új beköltöző jutott Pest megyében. Míg Pest és Fejér megyében a nagyberuházások, addig Győr-Moson-Sopron régióban az új munkahelyeken kívül az osztrák határ közelsége is vonzó a dolgozni vágyók számára. A lakosság bővülése az ingatlanpiacra is hatással van: egyre szűkebb kínálat és emelkedő árak várják a beköltözőket - az OTP Ingatlanpont legújabb közleményében.
Munkva van, de lakás az nincs
Magyarországon sokan kettős helyzetbe csöppennek, ha úgy döntenek, hogy más városba költöznek egy jobb munkalehetőség miatt. A képzettségnek megfelelő munkahely megtalálása ugyanis ma már sokkal egyszerűbb, mint évekkel ezelőtt, a lakhatás kérdése azonban jóval bonyolultabbá vált. Az elképzelhető, hogy a dolgozók előbb találnak munkát, mintsem lakást. Az OTP legfrissebb adatai szerint, Székesfehérváron az elmúlt egy évben átlagosan 11 százalékkal növekedtek az árak és 2017-ben megközelítik a 250 ezer forintot. Nincs ez másként egy hasonlóan népszerű célpont, Sopron esetében sem. Itt ugyanis egy év alatt 12 százalékkal átlagosan 300 ezer forintra nőtt egy négyzetméter ára. Sopron az Ausztriába ingázók számára is igen vonzó, ezért a kiadó lakások szinte azonnal gazdára találnak, annak ellenére is, hogy egy 2 szobás panellakás bérleti díja akár 120 ezer forint is lehet havonta.
- hívja fel a figyelmet Pfandler Károly az OTP Ingatlanpont soproni irodavezetője.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








