20 °C Budapest
Fontos változás a hivatalokban: soha többé nem kell meghatalmazást írnod

Fontos változás a hivatalokban: soha többé nem kell meghatalmazást írnod

2016. július 14. 10:30

Pillanatok alatt meghatalmazhatod a kollégát, vagy a szomszédot, hogy intézze el a hivatali ügyeidet, és ehhez most már nem kell se papír, se tanúk, elég egy telefonhívás, vagy egy ügyfélkapu-regisztráció. 

Már július elejétől elérhető a Rendelkezési Nyilvántartás, amelynek segítségével több mint 90 közigazgatási ügytípushoz adhatsz le elektronikusan meghatalmazást. Ahhoz, hogy elektronikusan készíts meghatalmazást, elég egy ügyfélkapu-regisztráció. Ha telefonon keresztül is szeretnél élni ilyen lehetőséggel, akkor előbb személyesen kell bemenned valamelyik kormányablakba, és ott kérni egy 8 számjegyű telefonos azonosítót, és ehhez tartozó jelszót. 

Ezzel az azonosítóval és jelszóval később bármikor ügyintézhetsz, nem évül el, nem kell újra igényelni. Ráadásul ez az egész rendszer teljesen ingyenes, és a 1818-as telefonszám hívása is, amin keresztül akár a strandról, vagy kocsiban ülve is meghatalmazhatsz valakit, hogy járjon el az ügyedben. A meghatalmazás vissza is vonható.

Aki persze nagyon szereti a papíralapú megoldásokat, annak nem kötelező átállnia elektronikusra, ez pusztán egy lehetőség.

Mint egy bankban

Ugyanúgy, mint a banki szolgáltatásoknál, a Rendelkezési Nyilvántartásról is minden hónapban értesítési számlakivonatot kapnak az igénylők. Ennek Időszaki Értesítési Szolgáltatás a neve. Rendelkezési Nyilvántartáshoz csatlakozott a Posta és a NAV is. 

Ez azért fontos, mert az egyes hivatalok közötti együttműködés elengedhetetlen egy korszerű, a digitalizációban rejlő lehetőségeket kihasználó, az állampolgárok életét jelentősen megkönnyítő közigazgatás megteremtéséhez

 - hangzott el a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) sajtó-háttérbeszélgetésén.

TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!

A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)

A közeljövőben ezt a lehetőséget szeretnék kiterjeszteni, hogy földhivatali, vagy akár nyugdíj-ügyeket is lehessen ilyen módon intézni.

Már vállalkozók is

Jelenleg csak magánszemélyek és egyéni vállalkozók élhetnek ezzel a lehetőséggel, de hamarosan már a cégek is adhatnak elektronikus meghatalmazást. Egyéni vállalkozók 7 ügytípusban adhatnak ilyen meghatalmazást, akár kollégának, akár könyvelőnek, magánszemélyek pedig 91 ügytípust intézését bízhatják rá másra.

Az elektronikus ügyintézések népszerűségét és létjogosultságát az is bizonyítja, hogy jelenleg 2,3 millió magyarnak van már ügyfélkapuja. Egyre több ügyet intézhetünk elektronikusan is, de természetesen mindig maradnak majd olyan ügyletek is, amiket kizárólag személyesen lehet majd elintézni. Például a házasságkötést.

NEKED AJÁNLJUK
NAPTÁR
Tovább
2021. szeptember 19. vasárnap
Vilhelmina
37. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. szeptember 18. 19:20
Hello vidék  |  2021. szeptember 19. 07:29