Akadozik a napelemes inverterek kötelező adatszolgáltatási rendszerének bevezetése, amelyet júliustól terveznek elindítani.
Már csak két hetet kell várni és életbe lép az állam új otthonteremtési támogatása, a CSOK. Négy példán keresztül mutatjuk be, hogy mekkora összeget kaphatunk, ha a családi fészek megvételéhez igénybe vesszük a támogatást.
Július elejétől lehet igényelni az új állami lakástámogatást, a Családok Otthonteremtési Kedvezményét, vagyis a CSOK-ot. A szocpolhoz képest azonban jelentősen bővülnek a felhasználási lehetőségek. A Pénzcentrum négy példán keresztül mutatja be, hogy mekkora támogatásra lehetünk jogosultak. A CSOK feltételeiről egyébként ITT írtunk, az igyényléssel kapcsolatos fontos tudnivalókat pedig ITT találod.
A belvárosi lakás
Az első példánkban egy 78 négyzetméteres belvárosi lakást néztünk meg. Ez egy 25 millió forintos felújítandó, VI. kerületi lakás, amelynek a renoválására számításaink szerint 2,5 millió forintot kell költeni, így eléri majd a CSOK-hoz szükséges B energetikai besorolást.
A támogatás mértéke a gyermekek számától is függ, két gyermek esetén erre a lakásra 1 millió forintot kaphatunk, míg 3 gyerek esetén 1,5 millió forintot kaphatunk. Mivel a lakás inkább kétgyerekes családoknak ideális, így ezzel számolunk.

Ha 15 millió forint önerőnk van a lakás megvásárlására, akkor a CSOK-kal és a felújítással számolva 11,5 millió forint hitelre van szükségünk. Ez 6 százalékos (fixált) kamattal, 15 éves futamidőre havi 97 ezer forintos törlesztőrészlettel jár.
A Pest megyei kertes ház
A második példánkban egy 24 millió forintért meghirdetett kistarcsai kertes házat mutatunk be, ami 75 négyzetméteres alapterületű és nem szorul felújításra. Így CSOK igénylése esetén 1 millió forintot kaphatunk erre az ingatlanra két gyermek esetén, de 4 gyereknél már 1,6 millió forint ütheti a markunkat.

Itt is kiszámoltuk, hogy két gyermek esetén mekkora hitelre van szükségünk. Az előzőhöz hasonló feltételek mellett 8 millió forint kölcsönt kellene felvenni, aminek a havi törlesztőrészlete 68 ezer forint lenne.
A vidéki nagyváros
Harmadik példánkban egy Győr belvárosában található házat vizsgáltunk meg, ennek ára csak egy hajszállal kevesebb, mint 22 millió forint. Az ingatlan 140 négyzetméteres, és kisebb felújításokra szorul (1 millió forint felújítással számoltunk). Ebben az esetben is 1,3 millió forint támogtatást kaphatunk két gyerek után, viszont három gyerekkel már 2 millió, négy csemetével pedig 2,5 millió forint támogatáshoz is juthatunk.

Ennél az ingatlannál is 15 millió forint önerővel számoltunk, így a felvételre kerülő hitelösszeg (2 gyermek esetén) 6,7 millió forint lenne, amelynek 15 évre a havi részletei 56 ezer forintba kerülnének.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Vidéki családi ház
A negyedik példánkban egy Kazincbarcikán található felújítandó családi házat néztünk meg. Az ingatlan 13,5 millió forintba kerül, viszont a teljes felújítása 5 millió forintba kerülhet, amellyel viszont az épület az A+ energetikai igazolást is megkaphatja. Ezzel pedig két gyerek mellett 1 millió 560 ezer forint támogatást kaphatunk az államtól, de három gyerek esetén 2,4, míg 4 vagy több gyereknél 3 millió forintot is kaphatunk.

Ebben az esetben is számoltunk hitellel (szintén két gyerek mellett), viszont a korábbi 15 éves futamidő helyett 5 évvel kalkuláltunk, mivel a szükséges hitelösszeg sem magas, "mindössze" 1 millió 930 ezer forint lenne. A fenti futamidővel számolva így a törlesztőrészletünk 37 ezer forint lenne.
A felmerült kérdésekre az FHB Bank CSOK-szakértője ad majd választ, várhatóan itt a Pénzcentrumon, cikk formájában.
Mit ünneplünk karácsonykor és szenteste? Ez a karácsony szó jelentése, a karácsonyfa állítás eredete
A karácsonyfa-állítás a 17. századtól német területekről terjedt el.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








