A kiemelkedően magas januári adásvételi tranzakciószámot követően a februári hónap is magas számot produkált, holott január végével lezárult a végtörlesztési időszak. Az aktuális 9 ezer körüli tranzakció majd másfélszer akkora, mint az egy évvel ezelőtti szám, amely 6100 alatt maradt. - áll a Duna House aktuális ingatlanpiaci Barométerében.
A lakáspiaci lendület kitartani látszik a februári kereslet alapján. A látványosan kiemelkedő januári eredményt követően a februári hónap ugyan visszaesést produkált, de messze nem a tavalyi átlagra.
Februárban a keresgélők körében kis népszerűségvesztést mutatott a budai oldal az egy hónappal ezelőtti értékekhez képest, és egyedül a XII. kerület tudott egy százalékkal erősödni. A belváros stagnált, de a külső-pesti kerületek mindegyike erősödni tudott 1-2 százalékkal.
A legnépszerűbb célkerület továbbra is a XIII., amit az érdeklődők 21 százaléka jelöl meg lehetséges lakhelyének. Szinte minden területen és típusnál csökkentek az irányáraknál és az alkunál mért árcsökkenések aránya a végtörlesztés csúcspontjának számított januárhoz képest. A február már a megszokottabb képet mutatja, bár a fővárosi házeladók továbbra is közel 20%-ot engedtek az eredeti elképzeléseikből mire az adásvétel megszületett. A budapesti panelt eladóknál az összes engedmény 8 százalék volt.
A statisztika alapján megállapítható, hogy a fővárosi befektetési kedv nem hanyatlik, sőt a közel 14 milliós átlagos vásárlási érték is az egyik legkiemelkedőbb. Budán csökkent a 20 nm alatti garzonok iránti vásárlókedv egy hónap alatt, viszont növekedett a 20-80 nm közötti sávokban. A lakások fajlagos árában így az 5 millió alattiról az 5-10 millió közöttire került át a hangsúly. Pesten a 100-200 forint/nm sáv ugrott kissé, így az itt megvett lakások fele az 5-10 millió Ft-os kategóriába esett.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Vidéken már jelentősebb a befektetők arányának csökkenése, hiszen a januári 31 százalékról 20 százalékra esett vissza az arányuk, bár így is a második legmarkánsabb csoport az első lakásukat vásárlók után. Az értékesítés két legfőbb oka februárra a nagyobb lakásba költözés és az örökölt ingatlan értékesítése lett. Ugyanakkor vidéken nőtt kissé a 60-80 nm-es méretkategória iránti kereslet, bár a többség (59%) ez alatt vásárolt. Fajlagos lakásárat tekintve továbbra is az 5-10 milliós kategória teszi ki a tranzakciók többségét, 58 százalékot.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







