Tízszeresére emelkedik a talajterhelési díj február 1-jétől a vonatkozó törvény értelmében, így legalább 1 200 forintot kell fizetni minden egyes elfogyasztott köbméter ivóvíz után azoknak, akiknek az ingatlanja nincs rákötve a kiépített szennyvízcsatornára - mondta a Pannon-Víz Zrt.elnök- vezérigazgatója szerdán sajtótájékoztatón.
Tőke László ismertetése szerint az érzékeny besorolású területeknél ez az összeg hármoszoros szorzóval számolható. Ez azt jelenti, hogy egy köbméter ivóvíz fogyasztás után 3 600 forint talajterhelési díjat kell fizetni. A társaság működési területén például Győr a háromszoros szorzó alá esik.
A Pannon-Víz működési területén a szigorítás mintegy 10 ezer ingatlantulajdonost érint. A jogszabály célja, hogy a csatornarendszerre történő csatlakozásra késztesse az ingatlantulajdonosokat - jegyezte meg a cég vezetője.
A Pannon-Víz a csatlakozók számának rohamszerű emelkedésével számol, erre munkaerő átcsoportosítással fel is készült a cég. Az ingatlantulajdonosoknak pedig kedvezményesen számítják fel a csöveket, s az első félévben a szakfelügyeleti díjból is engedményt adnak. Ezzel együtt a becslések szerint 40-60 ezer forintra rúg egy bekötés, ehhez jön hozzá a 8 000 forint körüli szakfelügyeleti díj.
A víz-, és csatornahasználati díjaknál a törvényben előírt 2,56 százalékos nettó díjnövekedés miatt január 1-jétől a lakossági ivóvíz köbméterenkénti díja bruttó 244,8 forint, a közületi fogyasztók pedig 277,4 forintot fizetnek a 27 százalék áfával együtt.
A szennyvízcsatorna- használati díj ugyancsaj nettó 2,56 százalékkal emelkedett. Eszerint egy köbméter szennyvíz elvezetéséért áfával együtt 493, 5 forintot fizet a lakosság, a közületek kiadása pedig 575,7 forint.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A víziközmű törvény elfogadása előtt a Pannon-Víz közgyűlése 3,88 százalékos nettó díjnövekedésről döntött, ez módosult az új törvény szerint 2,56 százalékra. Az ebből adódó árbevétel kiesés 40-45 millió forint, amelyet egyebek között megfontolt beruházás -politikával és nyugállományba kerülők álláshelyének üresen hagyásával szándékozzák kigazdálkodni - közölte az elnök-vezérigazgató.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








