Már Magyarországon is készült olyan tanulmány, amely a nemzetközi szinten ismert "okos mérés" bevezetésére tesz javaslatot -írja a Magyar Nemzet.
Az okos mérésű -szaknyelven "smart metering"- eszközök a mai hagyományos villanyórákat váltanák fel, gyakorlatilag digitálissá tennék azokat. Segítségükkel a fogyasztó sokkal könnyebben tudná nyomon követni aktuális áramfelhasználást, ráadásul a szolgáltatók is folyamatos képet kaphatnának ügyfeleik fogyasztási szokásaikról.
A Magyar Energia Hivatal elemzése szerint a lakossági fogyasztók számára az egyik legnagyobb előny az ellátók által adott ajánlatok összehasonlíthatósága lenne. Az új eszközök bevezetésével pontosabbak lennének a számlák is.
Amerikában, Nagy-Britanniában, Svédországban -kísérleti jelleggel- már több százezer lakásban bevezették a rendszert: az újfajta mérőórák megváltoztatták a családok fogyasztási szokásait, mivel minden árammal működő gép bekapcsolásakor láthatóvá vált annak fogyasztása.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








