A nyári áfaemelés ellenére biztosan nem nő a gáz ára. A nemzetközi olajár tavaly év közepi zuhanása máig nem jelent meg a magyar gázszámlákban, ráadásul a forint is erősödött
Szakértők szerint várhatóan csak az áfa ötszázalékos emelkedését ellensúlyozza a nettó lakossági gázár júliusi csökkentése, vagyis a bruttó ár nem változik. Ugyanakkor a nemzetközi olajár tavaly év közepi zuhanása máig nem jelent meg a magyar gázszámlákban, ráadásul a forint is erősödött, ami elvileg azonnali költségcsökkenést jelenthetne. A kormány azonban inkább a fűtési szezon előtt, azaz október 1-jén vágna nagyobbat - egyes számítások szerint akár 20 százalékot is - a lakosság gázárán.
Ha az importárkorrekció júliustól újra költségelemként rakódik a gázárra, akkor lehet "csak" az áfa ötszázalékos mértékével csökkenteni a nettó árat, amivel tehát a végső tarifa nem változna.
Ráadásul a tarifáról az európai parlamenti választások előtt néhány nappal kell dönteni - márpedig a politikai megfontolások eddig is sokszor befolyásolták az árak alakulását.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








