A nanorészecskék olyan bevonatot alkotnak különböző anyagok felületein, hogy a rájuk fújt festéket könnyűszerrel le lehet mosni vízzel.
A nanovédelem - amit a méter egymilliárdod részének megfelelő apró részecskék szabályos rend szerinti elhelyezkedése jelent a védendő felületen- speciális bevonatot képez. A részecskék önszerveződése révén egy extra vékony, üvegszerű felület alakul ki, amely tartósan ellenáll az agresszív környezeti hatásoknak.
A nanokezelt felületet nevezik "easy-to-clean" felületnek is. Ez azt jelenti, hogy a tisztításhoz elég a víz, amely könnyűszerrel eltávolítja a kezelt felületről a szennyeződéseket, sokkal ritkábban szorulnak tisztításra, ráadásul a gyakorlatban minimális hagyományos - egyébként környezetszennyező - tisztítószerre van szükség.
Az Európai Unió eddig körülbelül 740 millió euró támogatást adott a nanotechnológiával kapcsolatos kutatásokhoz. A nanotechnológia kutatásában és fejlesztésében az Egyesült Államokon kívül Németországé a vezető szerep. Ez utóbbi ország eddig mintegy 290 millió eurót költött arra, hogy a nanotechnológia az élet minden területére alkalmazható legyen.
A nanobevonat sokféle felületre felvihető: kőre, téglára, vakolatra, fára, fémlemezre - hogy csak a leggyakoribbakat említsük. Bevonható vele bőr és textília is. Például a nanokezelt ülőbútorok is maguktól tisztulnak, és megmarad a légáteresztő képességük.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







