A spanyolországi ingatlan- és most már egyre inkább gazdasági válság újabb jeleként fogható fel, hogy sorra zárnak be az ingatlanirodák országszerte, de különösen Costa del Sol és Costa Blanca környékén, melyek korábban a brit ingatlanvásárlók által felkapott nyaraló célpontok voltak.
Mindössze hat hónap alatt az ingatlan építéssel és forgalmazással foglalkozó irodák több mint fele bezárt Spanyolországban. A 10 legnagyobb cég 2007 végén még 3000 feletti irodaszámmal rendelkezett, mostanra azonban már csak 1434 működik ezek közül - a brit Guardian magazin szerint, a többire kikerül az "eladó", vagy "megszűnt" tábla.
A két legnagyobb céget a Don Piso-t és a Fincas Corral-t már eladták, miután drasztikusan lecsökkentették üzleteik számát.
A Spanyolországban több mint 10 évig tartó építkezési hullám tehát úgy látszik, véget ért, júniusban 3,1 százalékos visszaesésről számolt be az ágazat, melynek gyengélkedése nem hagyta érintetlenül a gazdaság többi ágát sem. A GDP a második félévben ennek nyomán már csak 1,8 százalékkal tudott növekedni, szemben az előző félév 2,7 százalékával.
A munkanélküliség is 10 éves csúcson van, júliusban több mint 2,4 millió állás nélkülit regisztráltak, akik kétharmada korábban az építőiparban dolgozott.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az egyik legnagyobb munkavállalói szakszervezet vezetője szerint többségük várhatóan a szüret idejére Franciaországban keres majd állást, ahol korábbi 6 eurós órabérükkel szemben akár 8,71-et is megkaphatnak.
Szakértők szerint azonban az irodabezárási hullám az iparág átalakuló jellegére is utal, ugyanis azok a cégek, melyek iroda- és fiókhálózatok kiépítése helyett már eddig is inkább az internet-alapú tevékenységekre helyezték a hangsúlyt, jóval nagyobb eséllyel vészelik át a nehéz időszakot.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








