A jelzáloghitel-krízis nyomán súlyos válság várható az építőiparban - ez derül ki az Atradius Hitelbiztosító legfrissebb tanulmányából. A 14 országot átfogó, Észak-Amerikát, Európát és Ausztráliát vizsgáló felmérés szerint a világ építőipari vállalatainak 45%-át már érintette a hitelválság.
A hitelkrízis globális hatásait vizsgáló Atradius tanulmány szerint leginkább az építőiparban érezhető, vagy válik érezhetővé a közeljövőben az Egyesült Államokból induló, de mára az egész világot érintő jelzáloghitel-válság. A szektorban működő vállalatok 64%-a úgy gondolja, hogy a működésükre nehezedő nyomás egyre növekedni fog, 73%-uk szerint pedig az egész iparág körülményei romlani fognak a hitelválság miatt.
A krízis már eddig is éreztette a hatását. Az Atradius felmérése szerint az energiaszektor és a fogyasztási javakat termelő szektor után az építőipar a leginkább érintett iparág a hitelválság okozta károkban: a vállalatok 45%-a már tapasztalt visszaesést a válság nyomán. Múlt héten például Spanyolország egyik legnagyobb ingatlanvállalata, a Magyarországon is jelen lévő Martin Fadesa kezdeményezett önkéntes csődeljárást. A Fadesa közleménye szerint a nehézségeket egy üzleti tervben szereplő, azonban meg nem ítélt 150 millió eurós hitel okozta.
A hitelek megítélésének szigorítását más vállalat is tapasztalta már. Az Atradius által megkérdezett vállalatok 53%-a gondolja azt, hogy a rövid vagy hosszú távú kölcsönökhöz kapcsolódó feltételek egyre merevebbé válnak. Ennek eredményeképp az építőipari vállalatok 45%-a már módosította az ügyfeleikre vonatkozó fizetési feltételeket, és rövidebb fizetési határidőket szabnak meg vevőik felé.
Emellett a megkérdezettek 89%-a nyilatkozott úgy, hogy a negatív tapasztalatok hatására használ valamilyen eszközt a kintlévőségekből eredő kockázatok csökkentésére. Az előre fizetés vagy a szállításkor fizetés a leggyakrabban használt eszköz (47%), míg fizetési garanciát a vállalatok 32%-a kér, és 25%-uk használ hitelbiztosítást.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.