A Cushman & Wakefield nemzetközi ingatlan tanácsadó cég felmérése szerint elérte a 815 millió eurót (1915 milliárd forint) az ingatlan tranzakciók összértéke - az idei első félévben - Romániában. Ezzel az eredménnyel keleti szomszédunk, a 907 millió euró (2131 milliárd forint) eredménnyel az élen végzett Lengyelország mögött, a második helyen zárt a közép-kelet-európai régióban.
A cég jelentéséből kiderül, hogy Romániában a második negyedévben 18,6 %-kal magasabb összértékű üzletet kötöttek, mint egy évvel korábban és hatszor annyit, mint az első negyedévben. Összehasonlításul az első negyedévben 119 millió euró, a második negyedévben 696 millió euró értékű ingatlan tranzakciót hajtottak végre.
Hogy érzékeljük a román ingatlanpiac fellendülését, hazánkban - a második negyedévben mindössze 15 millió euró - összesen 135 millió euró (317 milliárd forint) értékben cseréltek gazdát az ingatlanok, Csehországban ezalatt 235 millió euró (552 milliárd forint), Bulgáriában pedig 746 millió euró (1753 milliárd forint) értékben kötöttek adásvételi szerződéseket.

Az összesített európai adatok öt éve nem látott mélyponton vannak, a tranzakciók összértéke 25,6 milliárd euró volt az év első hat hónapjában. A kontinensen mért visszaesés ellenére a kelet-közép-európai piacokon 6,5 %-os növekedést mértek 2007-hez képest. A nyugati régióban a pénzpiacon érzékelhető bizonytalansággal indokolják a kereslet és a forgalom visszaesését.
A tranzakciók számát tekintve Nagy-Britanniában 60 %-os, Németországban 55 %-os és Franciaországban 51 %-os visszaesést mértek az elmúlt félévben, de jelentősen csökkent az adásvételek száma Görögországban, Írországban, Ausztriában és hazánkban is.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A román ingatlanpiacon 6,25-7,5 % közötti hozamot mértek a lakások és az irodák körében egyaránt, a fővárosi irodapiacon számíthatnak a leggyorsabb megtérülésre a befektetők. A szakértők szerint a román gazdaság fejlődésével párhuzamosan a lakáspiac fellendülése is tovább tart, de az újépítésű lakások áremelkedését a növekvő építési költségek is befolyásolják.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








