Tragédia történt a Savoya Parkban lévő Auchanban – egy férfi váratlanul meghalt, miközben vagyonőrök intézkedtek vele szemben.
Semmilyen hivatalos intézmény és bank nem gyűjt adatokat a lakosságtól az euró bevezetése előtt, tette világossá a szlovák kormány miután egyre több embert húztak le az euróra való átállásra hivatkozva. Egy néni villanyóráját 10 ezer euróért eurósították, marketing vállalkozások pedig pilóta játékra készülnek, immár eurós-alapon - írja az Index.hu.
Ahogy közeleg az euró szlovákiai bevezetésének január elsején esedékes napja, úgy bukkannak fel egyre nagyobb számban az euróval üzérkedő nepperek és csalók. Martin Korch, az országos rendőrfőkapitányság szóvivője szerint a spekulánsok és a tolvajok elsősorban az idős embereket célozzák meg, amikor magukat valamilyen hivatalos személynek, vagy közműdíj-beszedőnek kiadva lopják meg a hiszékenyebbeket, mondván, hogy az euróra való átállással kapcsolatos teendőiket végzik.
Egy villanyóra-leíró például a napokban ilyen a trükkel lopott el tízezer eurónak megfelelő összeget, 300 ezer koronát egy gyanútlan, idős nőtől, akihez azért csöngetett be, hogy "eurósítsa" a villanyóráját. pedig az euró bevezetése kapcsán sem a kormánynak, sem más hivatalos intézménynek, így a pénzintézetnek sem áll szándékában, hogy bármilyen adatgyűjtőket küldjön az emberek lakóhelyére. A szlovák koronát január elsején a hivatalosan bejegyzett bankok és beváltóhelyek cserélik euróra az aktuális árfolyamon.
Az átállásban azok is jó alkalmat látnak azok, akik különféle törvénytelen pénzeket készülnek tisztára mosni, ezért a bankok egy bizonyos felső összeghatárt meghaladó beváltásokról kötelesek jelentést tenni. Tudni lehet, hogy különféle "marketing-vállalkozások" és kétes pilótajátékokkal készülnek lecsapni az átállással kínálkozó alkalmakra.
Dolgoznak a pénzhamisítók is. Noha Szlovákiában egyelőre elsősorban a szlovák koronát és az amerikai dollárt hamisítják, várható, hogy e tekintetben majd az euró lép az élre, jóllehet, 2007-ben még "csak" 112 esetben találtak hamis eurót. A jegybank eurókampánya során egyebek között a hamis-és valódi euró-bankjegyek megkülönböztetésének módszereit is népszerűsíteni fogja.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében