Nem kifejezetten mozgatta meg a 4-es metró építése a leendő vonal környékén lévő ingatlanok piacát, az árak gyakorlatilag semmit nem emelkedtek idáig, a későbbiekben is inkább csak a budai oldal lakásáraira lesz inkább hatással a hosszú évek óta készülő beruházás - áll a Duna House legújabb elemzésében.
Ugyan a kormányzati negyedhez hasonlóan sok eladó próbálkozik a hirdetésekben a leendő metróvonallal érvelni, egyelőre sem az árak, sem a leendő vásárlók nem nagyon mozdultak meg - összegzi a hálózat tapasztalatait Murányi Ákos, a Duna House elemzési vezetője. Ennek egyik oka lehet, hogy pár hónapja a kormányzati negyed építésével kapcsolatos "ingatlanlufi" is kipukkadt, másrészt pedig a magyarázat részben a nyomvonal körüli ingatlanpiac sajátosságaiban is keresendő.
Előrejelzések szerint az új metróvonal inkább a budai oldalon okozhat majd nagyobb mértékű ármozgást, mivel itt a metró léte újdonságnak számít, jelentősen javítani fogja a környék tömegközlekedési lehetőségeit, amihez hozzájárulhat majd a kelenföldi új városközpont esetleges elkészülte. A jórészt panellakásokból álló terület iránt azonban jelenleg mérsékelt az érdeklődés, 200-250.000 forint közötti négyzetméterárakon bőségesen lehet válogatni az eladó lakótelepi lakások között, legyenek akár a kelenföldi, akár a Fehérvári úti lakótelepen, Gazdagréten pedig gyakorlatilag semmiféle hatása nincs már a beruházásnak, még csak érvelni sem nagyon lehet a metró leendő közelségével.
Szintén érdekes lehet majd a vonal elkészülte a középső szakaszon: a Gellért tér - Fővám tér környéke már jóval inkább központinak számít, ennek megfelelően magasabb árakkal - errefelé a használt téglalakások négyzetméterára akár 300-360.000 forint környékére is felmehet, természetesen erősen befolyásolva attól, hogy az adott ingatlan hol helyezkedik el, fő vagy mellékutcában, mennyire napfényes, milyen állapotú a ház. Ugyanakkor a nagy felsőoktatási intézmények közelsége okán a bérleti piac újult erőre kaphat, így befektetési szempontból talán ezen a környéken érdemes a leginkább szétnézni. Jó csatlakozási lehetőség lehet a Gellért téri metróállomás a Gellért-hegyen lakóknak is, itt már azonban jelenleg is magasak az árak, 550.000 forintos négyzetméterár alatt nemigen kapni semmit.
A pesti oldalra átérve vélhetően fokozatosan gyengülhet a 4-es metró ingatlanárakra gyakorolt hatása - a Kálvin téren már eleve van egy metrómegálló, itt inkább a VIII. és IX. kerület közel eső részei profitálhatnak valamit a javuló közlekedési kapcsolattal, az V. kerületi rész árai már itt is magasak. Míg az előbbi két kerület közeli utcáiban akár 300.000 forintos négyzetméterár alatt is lehet böngészni a lakások között, a Belvárosi oldal árai könnyen megközelíthetik akár az 500.000 forintot is.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az első szakasz utolsó három állomásával kapcsolatban sem számolnak be vevői rohamról a Duna House helyi irodáinak munkatársai - itt ugyanis már eleve viszonylag közel fut a 2-es vonal. A Rákóczi téren, valamint a Népszínház utcában és környékén mindenesetre elég nyomottak az árak, már 170-180.000 forinttól lehet lakáshoz jutni, bár jellemzőbb a 230-260.000 forint körüli árszínvonal - nagyban függenek az árak attól, hogy melyik utcában van a lakás, mivel itt egy-egy szomszédos utca között is égbekiáltó különbségek lehetnek - a nem rehabilitált területekért továbbra sem nagyon lelkesednek a reménybeli vevők.
Óriási leállást jelentettek be az államigazgatásban: erről mindenki tudjon, aki ügyeket akar intézni
Az év végi időszakban szűkített nyitvatartással és korlátozott ügyintézési lehetőséggel működnek a kormányablakok és kormányhivatalok.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








