Az amerikai ingatlanpiaccal foglalkozó hazai cégek továbbra is jó lehetőségnek tartják a floridai ingatlanvásárlást, habár elismerik a hozamok a két-három éve jellemző évi 25-30 százalékos szintről még a luxusingatlanok esetében is 10-12 százalékra este vissza.
A hitelválság és az ingatlanpiac lassulása azonban semmilyen hatással sincs a magyarok befektetéseire, mondta el a Napi Gazdaságnak Czibere Ilona, a Mitropa Kft. ügyvezetője, aki hozzátette, hogy a hazai befektetőkkel kapcsolatban álló nagybankokat nem érinti a subprime piacon kialakult válság.
Persze ez nem minden nagy bank esetében igaz, vegyük például a legnagyobb amerikai jelzáloghitelezőt, a Countrywide Financial-t, amely az elmúlt hetekben többször is kapott, illetve vett fel többmilliárdos dolláros nagyságrendben hitelt, hogy tevékenységét tovább folytathassa.
Az azonban bizonyos, hogy a legnagyobb jelzálogintézetek is szigorítottak hitelezési politikájukon, bár Czibere Ilona szerint ez az igazán elkötelezett hazai befektetőknek nem fog gondoz okozni.
A Mitropa továbbra is Floridát ajánlja, annak is a legkedveltebb részén, a Sunny Isles Beachen lévő beruházást. A Flamingo lakóparkban kulcsrakész ingatlanokat vásárolhatnak a magyarok, melyek ára nagyságtól függően 300 és 600 ezer dollár között változik. Ehhez már persze visszabérlési garancia is jár, az egyszobás lakásokért körülbelül havi 1300-1400, míg a kétszobásokért 2400-2700 dollárt kaphatnak a tulajdonosok.
Czibere Ilona szerint az ingatlanpiaci hullámvölgyek már megszokott jelenségnek számítanak a tengerentúlon, mely egy évtizedben legalább egyszer lehűtik az egyébként általában forró kedélyeket.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Ehhez hasonlóan értékeli az amerikai piac helyzetét a floridai székhelyű Investment Marketing Inc. Ingatlaniroda tulajdonosa, Kovács László, aki szerint a hírekben is megjelenő áresés főként a 100 ezer dollár alatti kategóriát érinti, a luxusingatlanok iránt azonban továbbra is töretlen a kereslet.
Azt azonban Kovács László és csapata is tapasztalja, hogy jelentősen megnövekedett az értékesítésig eltelő idő, persze ez is főként az alacsonyabb árral rendelkező ingatlanok esetében igaz, manapság már 8-9 hónapra van szükség egy ingatlan értékesítéséhez, míg a korábbiakban ez az időtartam 2,5-3 hónap volt.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








