Pécs lakáspiacáról nem lehet azt mondani, hogy pang, hiszen darabszámra az idei évben körülbelül ugyanannyi lakóingatlan cserélt tulajdonost, mint öt évvel ezelőtt. Az ingatlanpiac rendkívül sokszínű, azonban az eladásig eltelt idő egyre hosszabb - adja hírül a Napi Gazdaság.
Czoboly István, a helyi Continuum Ingatlaniroda közvetítő résztulajdonosa szerint a kínálat óriásira duzzadt. Három éve azonban még csupán 6-8 hónap kellett egy piacra került lakóingatlan értékesítéséhez, ma már gyakran 1-1,5 év is kellhet hozzá. A tapasztalat szerint nagyon nehezen kelnek el a garázsok, így több lakásfejlesztő ingyen adja a gépkocsi-férőhelyet, ezzel varázsolva kelendőbbé a lakásokat.
A használtalakás-piacra a sokszínűség jellemző a megyeszékhelyen, a belvárosi használt, 45-50 négyzetméteres társasházi lakások átlagos négyzetméterára 220-280 ezer forint között mozog. A belső magban található patinás, 60-90 négyzetméteres, jó állapotú, felújítottak ára eléri akár a 330-350 ezer forintot is négyzetméterenként.
A kínálat a külső területeken is bőséges, így például az Uránvárosban a 42-47 négyzetméteres, gázfűtéses téglalakások átlagára 8-10 millió forint között mozog, a távfűtéses panelek ennél 1-1,5 millió forinttal olcsóbbak. A Kertvárosban a 40-49 négyzetméteres, panelekhez 7-9 millióért, míg a néhány éves téglalakásokhoz 11-14 millió forintért lehet hozzájutni. A Budai városrész ötvenes évekbeli, függőfolyósós, gázfűtéses, 50-52 négyzetméteres, téglaépítésű bányászlakásai 7-8 millió forintért kaphatóak, a később rájuk épített tetőtéri lakások 1 millióval drágábbak.
Szép számmal akad új építésű ingatlan is, a szakember szerint jelenleg is több mint 100 vár gazdára. A jó minőségű, belvárosi 32-120 négyzetméteres ingatlanok 320-360 ezer forint/négyzetméter, míg a lakóparkiaké 270-320 ezer forintos négyzetméteráron kaphatóak. Családi házak tekintetében is bő kínálat jellemző, a belvárosban régi ház 20-30, újabb építésű pedig 40-50 millióért kapható. A Mecsek oldalában található villákhoz 60-80 millióért lehet hozzájutni.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








