Város a városban - plusz szolgáltatások átlagos árért Gyakorta hallani a beruházók részéről, hogy az ingatlanpiac már nem a régi, az ezredforduló ingaltanboomjának vége, és már nem lehet minden lakást elhelyezkedéstől és minőségtől függetlenül értékesíteni. A CEU-Reality-csoport igazgatójával, Járosi Tamással beszélgettünk a lakáspiac jelenlegi kihívásairól, a minőségi munka iránti igény megnövekedéséről, és most készülő Károlyi István Városközpontról.
Pénzcentrum: Milyen koncepció alapján épül a Károlyi István Városközpont? Vettek-e példának valamilyen külföldi mintát?
Járosi Tamás: Alapvetően nem külföldi mintára hoztuk létre a városközpontot. Ingatlanfejlesztéseink során egyre inkább megtanultuk, hogyan lehet a piac előtt járni, mi az, ami számít a vásárlóknak, hogyan lehet megkülönböztetni a mi termékünket másokétól. Sokat járunk külföldre, igyekszünk levonni a következtetéseket, tanulságokat, hasznosítani mások tapasztalatát.
Pénzcentrum: Külföldi példa híján hogyan jutottak el a város a városban koncepció kialakításához?
Járosi Tamás: Mielőtt elkezdtük a Károlyi István Városközpontot, a legeklatánsabb példát a Szent László utcai fejlesztéseink szolgáltatták: először 2002-ben vásároltunk meg egy telket, ahol hagyományos módon, foghíjbeépítéssel építettünk egy társasházat. A beruházás előkészítése során azt tapasztaltuk, hogy ez egy meglehetősen elhanyagolt tömb volt, mint ahogy abban az időben Angyalföld nagy része, és az ötletünk nyomán az önkormányzat jóváhagyta, hogy a tömböt kettészeljük és középen egy új, díszburkolattal fedett gyalogosutcát alakítsunk ki. A területen összesen öt házat építettünk, miközben más vállalkozók is felfedezték ezt a területet, telkeket vásároltak, beruházásokat hajtottak végre, és létrejött Angyalföld egyetlen olyan része, ahol szinte kizárólag jó minőségű, új építésű társasházak állnak. Míg 2002-2003-ben 260-270 ezer forintos négyzetméteráron lehetett itt új építésű lakásokat eladni, a mi tömbünkben 2003 végén 340-360 ezer forintos négyzetméterárak voltak jellemzőek. Megtaláltuk azt a vásárlóréteget, amely hajlandó volt azért, hogy tiszta, rendezett környezetbe költözhessen. Ennek az ötéves fejlesztésnek a nyomán alakult ki az a gondolat, hogy egy olyan projektbe kezdjünk, ahol nagy területen a nulláról indulva tudjuk végiggondolni azt, hogyan lehet olyan környezetet kialakítani, ahol a házból kilépve is tiszta, rendezett környezetet találok: napos vendéglátóteraszokat, kulturális létesítményeket, tehát olyan környezetet, amilyenben mindenki szeretne élni.
Pénzcentrum: Milyen előnyökkel rendelkezik a kiválasztott telek és milyen megkülönböztető tulajdonságokkal rendelkezik majd a lakópark?
Járosi Tamás: 2004-ben vásároltuk meg a Károlyi István városközpont területét, csaknem két és fél éves aprólékos tervezés után most indulhatott meg az első ütem fejlesztése. A termék mindent tartalmaz, amire ma egy városlakó vágyhat: maga a lokáció közel található a Duna-parthoz, közel van a kék metró, 400 méterre építik az Aquincumi hidat, addig is az Északi összekötő vasúti hídon gyalog öt perc alatt át lehet érni a Római-partra. A tömb területén található a WAX Kortárs Művészeti Múzeum, de emellett más kulturális létesítményeket is tervezünk - színházat, galériát -, az A1 egy 3000 négyzetméteres sportközpontot hoz létre, amely mind méretében, mind szolgáltatásaiban egyedülálló lesz, fitnesz- és wellnessrészleggel - tehát nagyon széles vásárlóközönséget céloz meg a létesítmény. Egy kb. 10 ezer négyzetméteres területen zöldterületek, sétálóutcák, játszóterek lesznek, az 1. és 2. ütem épületei között 80 méteres lesz a távolság, teljesen autómentes övezetet hozunk létre, a mélygarázsok megközelítését egy mélyített úton tesszük lehetővé, a beépítetlen terület 95 százaléka sétálóutca és park lesz.
Pénzcentrum: Hányan költözhetnek majd ide?
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Járosi Tamás: Nagyjából 900 lakást építünk, ez a mai számításaink szerint 1500-1600 lakost jelent. A lakóépületek mellett azonban majdnem 50 ezer négyzetméteres kereskedelmi és irodafelület jön létre, ennek kb. 80 százaléka az utóbbi kategóriába tartozik. Előzetes becslésünk szerint napi 5-6000 ember mozog majd itt. Nagyon fontos része a koncepciónak, hogy a klasszikus lakóparkoktól eltérően ez egy nyitott területegység, míg egy klasszikus lakópark kerítéssel körbevett, sokszor biztonsági őrök által őrzött terület. Itt viszont a sétálóutcák, a kereskedelmi, szórakoztató-, kulturális, sport- és vendéglátóegységek nyitottak a nagyközönség számára. Újpestnek 110 ezer lakosa van, és nincs funkcionális városközpontja, csak egy közlekedési csomópontja, ahol az önkormányzat épületei is találhatók. Ilyen területe Angyalföldnek sincs, pedig eben a kerületben is 80-90 ezer ember lakik, emellett a területeink előtt halad el az észak-pesti agglomerációban lakók nagy része is, ami napi 100 ezer ember mozgását jelenti. Ezért nagyon széles a célcsoport, amely használhatja a létesítményeket.
Pénzcentrum: Ha ennyien mozognak, hogyan lehet megoldani a biztonságot? Valamilyen módon mégiscsak védeni kell azokat, akik ott laknak.
Járosi Tamás: A lakóépületek zárt egységek, oda nem lehet bemenni. A területen belül pedig egy olyan egység jön létre, amely kötelező, illetve opcionális jelleggel nyújt szolgáltatásokat az itt élőknek. A biztonsági őrség opcionális, járőrszolgálatot teljesítenek a nyitott területeken, és minden lakást be lehet kötni riasztóval a diszpécserközpontba, így riasztás esetén 2 perc alatt a helyszínre érnek az őrök. A számításaink szerint a kötelező szolgáltatások nem emelik meg jelentősen a lakások közös költségét, négyzetméterenként úgy 10 forinttal. Ez az összeg magasabb az irodát és a kereskedelmi egységet bérlők esetében. Ennek fejében történik a területet őrzése, a szemétszedés és a zöldterületet ápolása. Többek között ez a nagy előnye a régi lakótelepekkel szemben, szerintem ugyanis nem a panelépületek szerkezete jelenti a legnagyobb problémát, hanem az, hogy a házak közötti terület a senki földje, nem tartják őket karban.
Pénzcentrum: Amikor megvásárolták ezt a területet, eleve ez volt a terv?
Járosi Tamás: Azt terveztük, hogy olyan területet vásároljunk, ahol minél kevesebb kompromisszumot kell kötni, minél kevesebb helyi adottsághoz kell alkalmazkodni. A másik szempont az volt, hogy képesek legyünk 300-350 ezer forintos négyzetméteráron kihozni a terméket, ez alsó-középkategóriának számít. Az volt a terv, hogy nagy területen, jó tömegközlekedéssel a lehető legtöbbet nyújtó termék jöjjön létre, de ne kelljen kilépni ebből az ársávból. Angyalföldön vagy a IX. kerületben mások is ennyiért kínálják a lakásokat, de a mi termékünkben sokkal több szolgáltatás van ezért az árért. Majdnem 300 telket néztünk meg, mire ezt megtaláltuk.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








