Többször is megemlékeztünk már az amerikai másodlagos jelzáloghitel piacon bekövetkezett változásokról, illetve a veszélybe került több millió hitelfelvevő helyzetéről: a nemrégiben megjelent Credit Suisse felmérés szerint akár 1,1 millióan veszthetik el lakásukat a következő 6-7 évben.
A bajba jutottak végső mentsváruknak a fogyasztói csődeljárás megindítását tartják, azonban gyakorta csalódniuk kell, mert a csődtörvény tavalyi módosítása után, sokan nem lelnek megoldásra ily módon. Az új csődtörvény ugyanis jövedelemhez köti annak a módozatnak benyújtását, melynek keretében mentesülnek a házuk eladása alól, abban az esetben is, ha nem tudják tartani a fizetési tervet.
A legtöbb másodlagos hitelpiaci ügyfél azonban kívül esik a Chapter 7-ben meghatározott jövedelemkorláton, és csupán a Chapter 13 által nyújtott megoldásban reménykedhet. Az ebben kialakított fizetési tervnek azonban sokan nem tudnak eleget tenni.
A bedőlt hitelekkel rendelkezők gyakran a bankokat és a hitelintézeteket vádolják kivitelezhetetlen pénzügyi tervek kialakításával, amelyek kudarcra ítélik a csődeljárást kezdeményezőket. A bankoknak azonban nem érdeke, hogy árverezésre bocsássák az ingatlanokat, hiszen ebben az esetben nagy a veszteség kockázata.
A Credit Suisse szerint nincs ok a pánikra, annak ellenére sem, hogy a statisztikák aggasztóak, hiszen az árverési procedúra megindítása után az esetek 75 százalékában a folyamat befejezése előtt megoldódik az ügy, vagy átütemezéssel vagy úgy, hogy a bajba jutott hitelfelvevő maga értékesíti az ingatlant.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


