A lakatlan szigetek csodálatos világát már nem csupán hajótöröttek, vagy a világtól elvonult remeték élvezhetik. Az elszigetelődés már nem a nélkülözés egyik formája, ugyanakkor a modern világban a sziget a legritkább árucikk.
A legritkább, ugyanakkor nem a legolcsóbb. A Forbes magazin legdrágább szigeteinek listáján Vatu Vara viszi a pálmát, a maga kis 75 millió dolláros (mintegy 15 milliárd forint) eladási árával. Ami a környéket illeti, a 32 kilométerre keletre fekvő Mago sziget Mel Gibson tulajdona.
Ugyanakkor, hasonlóan a "mezei" ingatlanpiachoz, számos ok bíztathat arra, hogy jobb bérelni a szigetet, mint megvenni. A svéd divattervező, Peter Nygard Bahamákon található szigetét, amely a Nygard Cay nevet viseli, 35 000 dollár napidíjért adja ki.
Egy saját szigetnek megvannak az előnyei, teljes egyedüllétet, gyönyörű tájat és időjárást garantál. Sőt nem kell a strandon sem mással osztoznunk. Azonban nehéz jó szigetet találni. A legszebb helyeken, mint például a Karib-szigeteken, a legtöbb sziget védett természeti terület, vagy pedig már értékesítésre került egy-egy szállodaépítőnek.
Lakatlan szigetek pedig nem merülnek fel gyakran a piacon, így az árak az egekben járnak. Az idei év legdrágább szigeteinek listáján a legolcsóbb sziget, a Bahamákon található Coakley Cay ára is 25 millió dollár (5 milliárd forint).
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A legtöbb esetben azonban hajlamosak az emberek megfeledkezni arról, hogy a szigeten nincs étel, víz, lakhely, mivel ezek a szigetek többsége még érintetlen. Így például a listán 2. helyen szereplő Ronde szigete, amelyet 70 millió dollárért kaphat meg a nyugalomra vágyó. A szigettől legközelebbi bevásárlóközpont több mint 3 000 kilométerre fekszik.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








