Az alábbiakban következő cikkünkkel kapcsolatban az adriatica.net részéről érkező reakciót tesszük közzé, hogy Olvasóink tisztán lássanak, mielőtt olcsón szeretnének nyaralni Horvátországban.
Horvátországba mész? - Arcodra fagyhat a mosoly!
Az utazási iroda kiiktatásával, a helyszínen történt szállásfoglalás esetén mindenhol és mindenkor fennáll egy rizikó - és nem csak Horvátországban. Viszont az utazási irodákon keresztül foglalt apartmanok (vagy nyaralóházak, szobák, stb.) esetén ennek valószínűsége igen kicsi és nagynevű cégek által közvetített szállások esetén szinte elképzelhetetlen, hogy a vendéget ellenőrök kitegyék az apartmanból.
Horvátországi (vagy egyéb) utazási irodák - az idevonatkozó jogszabályok szerint - nem ajánlhatnak olyan szállásokat (akár apartmant, akár más tipusú objektumot), melyek nem rendelkeznek az adott engedélyekkel és nem követik az előírt ügymenetet, ideértve az idegenforgalmi adó befizetését.
Az utazási irodák előre megfizettetik a vendéggel a szállás díját és az idegenforgalmi vagy egyéb turisztikai adót is, amiről a vendég számlát kap - az idegenforgalmi adó külön sorban történő feltüntetésével a számlán. A szállás nettó árát és az adók összegét az utazási iroda átutalja a szállás tulajdonosának, aki köteles az adókat az adott hivatalok felé befizetni és a vendégnek egy fehér színű, kártya alakú igazolást a helyszínen átadni a befizetett adóról (mely horvát nyelven "potvrda o prijavi boravista").
Azon szállástulajdonosok, akik egy utazási iroda ajánlatában szerepelnek (és szeretnének továbbra is az ajánlatban szerepelni), természetesen befizetik az adókat - különben az együttműködés igen rövid lenne, hiszen akár már az első vendég problémája után a kooperáció azonnal befejeződne az utazási irodával. Szigorú szabályok kötik az utazási irodákat és a turisztikai vállalkozásokat ebből a szempontból: a vendég előnyére is - ezért aki utazási irodán keresztül foglal apartmant, az jogszerűen ott is maradhat.
Ha esetleg mégis emberi hiba miatt (feledékenység, stb) egy ilyen előfordulna, utazási iroda esetében akkor sincs a vendég bajban: felhívja az utazási irodát, amely azonnal köteles alternatív szállást biztosítani a vendégnek az Általános Szerződési Feltételek szerint.
Az idegenforgalmi adó befizetése vonatkozik a rokonra, a vendégre, de még a horvátországi állampolgárságú szállástulajdonosra is. Igaz, utóbbira alacsonyabb díjú, de befizetendő. Magyarul: még horvát személy sem nyaralhat a saját nyaralójában turisztikai adó megfizetése nélkül. Mindezek fényében még az elvi lehetősége sem áll fenn annak, hogy a horvátok rokonnak tüntessék fel a vendégeket az adó elkerülésének céljából.
Tehát akkor tehetnek ki bennünket az apartmanból, ha valaki a helyszínen keres magának szállást és olyan ajánlatot fogad el egy adott személytől (pl. utcán, buszmegállóban, repülőtér várakozójában, stb.) az alacsony ár miatt, amibe természetesen nem "fér bele" az engedélyek követése, az adók befizetése, ezért a vendég nem is lesz "biztosítva". De ez a helyzet igen gyakran a vendég választása és szándéka miatt alakul így ki. Aki utazási iroda kiiktatása nélkül utazik bárhová és privát szállást bérel "olcsón", annak mindenhol és mindenkor számolnia kell azzal, hogy a szállás használata vagy rendben lesz, vagy nem.
És természetesen, nem azért járnak ellenőrök a horvátországi tengerparton lévő apartmanoknál, hogy a vendéget kitegyék onnan (Horvátország a turizmusból szeretne megélni, nem a vendégeket riogatni), hanem azért ellenőriznek, hogy az adóelkerülés és illegális ügymenet befejeződjön - ami mind-mind a vendég előnyére válik hosszútávon.
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








