A Városkutatás Kft. tanulmánya szerint évente annyi lakás ürül ki demográfiai okok, azaz elhalálozás vagy összeköltözés miatt, mint ahány újat építenek. Ha új lakás építéséhez, vagy vásárlásához nyújtanak állami támogatást, az csökkentheti az árat, azonban ha használt lakáshoz, akkor az felértékelődik.
A vizsgálat középpontjában a költözési láncok állnak. Ha egy család új lakásba költözik, akkor a régi lakást vagy eladják vagy bérbe adják, aki ebbe költözik az után is felszabadul egy ingatlan, és a lánc addig folytatódik, míg meg nem szakad. 100 új lakás 140-150, 100 demográfiai okokból megüresedett lakás pedig 160-190 tranzakciót eredményez.
A lakáspiaci ügyletek azonban nem mindig járnak költözéssel, például azok esetében, akik befektetési céllal vásárolnak ingatlant, s abba nem költöznek be, de ki sem adják. Ugyanakkor előfordulnak olyan költözések, melyek mögött nincs tranzakció, például ha valaki külföldre költözése miatt szívességből átengedi lakását másnak.
A felmérés szerint az éves költözések száma a háztartások 3,5 százalékát teszi ki, melyen belül minden ötödik nem jár tulajdonosváltással (bérlakásba költözés).Az éves átlagot tekintve 100 ezer költözéssel nem járó tranzakció zajlik le, ebből 90 ezer a használt, 10 ezer az új lakás vásárlása.
1998 óta a költözők között 54 százalék vásárolt használt lakást, 11 százalék újat, 12 százalék pedig albérletbe költözött. A lakást váltók korábbi lakhelyeinek fele eladható vagy kiadható, 34 százalék azonban továbbra is lakott maradt. Évente átlagosan 30 ezer az olyan új lakás, melybe be lehet költözni, és szinte ugyanennyi ürül ki demográfiai okokból - írja a Világgazdaság.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








