Bár a lakások adás-vétele évről évre csökken, meglepő módon az elmúlt három évben több százalékos növekedést mutatott a bútorpiac. A 13 százalékos részesedést birtokló piacvezető IKEA forgalma is erről tanúskodik.
Az elmúlt években egyre inkább alábbhagyott a kedv, hogy az emberek lakásépítésbe fogjanak bele vagy éppen lakást vásároljanak. Nem csökkent azonban a bútorvásárlás népszerűsége: 2003-tól évi kilenc, tíz, illetve hét százalékkal bővült a piac.
Meglepő, hogy a magyarországi bútorvásárlók nagy része importcikket vásárol. A 240-260 millióra becsülhető éves forgalomnak kevesebb, mint a fele, csupán 114 millió forint értékű áru a hazai gyártmány, ám ennek körülbelül a fele export. Ebben nagy szerepet játszanak a külföldi tulajdonú, viszonylag olcsó bútorokat árusító áruházak, mint például az IKEA, Kika, Sconto és a szintén skandináv Jysk. Az IKEA éves forgalma 33,3 milliárd forinton zárt.
A svéd áruházláncolat Magyarországon jelenleg két áruházat üzemeltet, ám legfőbb céljának azt tűzte ki, hogy eddigi 13 százalékos részesedése helyett 15-öt érjen el a piacon. Ezt pedig úgy szeretné megvalósítani, hogy további két üzletet nyit, Miskolcon és Debrecenben. Ám ezek csak tervek, konkrétumokról még nem beszélhetünk.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Magyarország meglepő területen szerepelt jól a visegrádi országok rangsorában
- Új attrakció nyílik a felújított Corvin áruházban
- Álmatlan éjszakák várnak a gyümölcstermesztőkre
- Elfogadta az új épületenergetikai irányelvet az Európai Parlament és a Tanács - nap hírei
- Az ukrán hírszerzés feje elárulta, mi lehet Kijev célja
- Két hónapja repedten áll az M30-as szikszói szakasza