Az MBH Bank közölte, hogy informatikai rendszereik korszerűsítése érdekében 2025. december 31. 22:00-tól 2026. január 04. 20:00 óráig egybefüggő bankszünnapot tartanak.
Köntörfalazás nélkül, nyíltan és őszintén áthárítja a tranzakciós illeték emelését az MKB bank. A Varga- csomag elemei szinte szó szerint megjelentek a bank hirdetményében is, így augusztustól az emelt díjakat nem a bank, hanem az ügyfelek fogják megfizetni.
Nehéz szidni a bankot, ami ilyen nyíltan áthárítja a tranzakciós illetékek nagy részét. Legalább nem eldugott költségek között kell keresnünk, hanem ott van feketén-fehéren a hirdetményben, hogy készpénzfelvét 0,6% és a többi. Az elektronikus utalásokért 3 ezreléket kell fizetni, de itt legalább még él a 6000 forintos felső limit.
Az MKB-ban 6000 forintnál többet akkor kell fizetni, ha 1 milliónál nagyobb összeget veszünk fel. Jó hír, hogy még nem szüntette meg azt az akciót a bank, hogy kártyás vásárlás esetén nem számolja fel az illetéket. Így az továbbra is ingyenes marad. Az infót köszönjük a BankRáció.hu-nak.
Örüljünk, hogy nem rejtik el a költségeket
A rejtett költségekkel több gond is van. Ha nehéz megtalálni egy szerződésben vagy hirdetményben, hogy miért kell többet fizetni, akkor nehéz elkerülni a plusz kiadásokat. Ráadásul ha nem közvetlenül a megadóztatott tranzakciókra hárítanák át a bankok a költségeket, akkor a pénzügyi szokásaink nem tudnának a megváltozott körülményekhez igazodni, ami azt jelentené, hogy sokkal több tranzakció és ezzel adó keletkezik. Gondoljunk például a sárga csekkre, ami ingyenesnek tűnik a fogyasztóknak, ezért akár 20 percet is hajlandóak a postán várni, miközben a plusz díj a rezsiköltségekben bujtatottan jelen van. Ha a 137 forint +ÁFA költség ki lenne számlázva, sokan meggondolnák, hogy érdemes-e időt fecsérelni a Postán és sokkal kevesebb sárga csekk kerülne feladásra, ami csökkentené a társadalom rezsifizetéshez kapcsolódó költségét.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








