A Velencei-tó környéke viszonylag könnyen vészelte át a lakáspiac tavalyi ledermedését.
Egyetemi vagy főiskolai diplomával képzeli el a jövőjét a tizenévesek nagy része - derült ki a Corvinus Egyetem idei nyári felméréséből , amit a 16-20 éves középiskolások körében készítettek. Még mindig a hazai képzések a legnépszerűbbek, de a megkérdezettek nagyságrendileg ötöde már külföldi intézményekben képzeli el az alapszakos továbbtanulását.
A felsőoktatás népszerűsége töretlen a magyar tinédzserek között. A fiatalok 83 százaléka egyetemen vagy főiskolán szeretne tovább tanulni. Akik pedig még nem döntötték el, hogy szeretnének-e továbbtanulni vagy nem felsőfokon folytatnák tanulmányaikat, azok legszívesebben nyelvet tanulnának (35 százalék), illetve egyéb felsőfokú tanfolyamon vennének részt (19 százalék).
A szülők többsége (68 százalék) arra biztatja gyermekeit, hogy szerezzenek diplomát. Arra a kérdésre, hogy a döntés meghozása előtt kinek a véleménye a legfontosabb számukra, a legtöbben (54 százalék) azt válaszolták: a szüleiké és különösen az édesanyjuké. A megkérdezettek többsége az internetes oldalak közül a Felvi.hu-ról tájékozódik, ezt követik az egyes egyetemek weboldalai, illetve közösségi média felületei.
A felmérésben nyilatkozók nagy többsége mind az alap-, mind a mesterszakot Magyarországon végezné el. Külföldi felsőoktatási intézmény inkább a mesterszak elvégzése kapcsán szerepel a tervek között (25 százalék említette).A külföldi képzés mellett a tapasztalatszerzés és a nyelvtanulás szól leginkább a diákok szerint.
A felmérés alapján a konkrét egyetem kiválasztásakor az oktatás színvonala és az érdeklődési körnek való megfelelés mellet már előtérbe kerül a megszerzett tudás hasznosíthatósága is (ezt 74 százalék mindenképpen figyelembe veszi), illetve az elhelyezkedés lehetősége a diplomaszerzés után (62 százalék szerint ez kiemelten fontos).
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében