13 °C Budapest

Ezeké a cégeké a jövő: egyre nagyobb üzlet a tudásátadás

2019. június 19. 08:58

A néhány hónapos informatikusképzést kínáló vállalkozások többsége növekvő árbevétellel és nyereséggel zárta az évet a 2018-as pénzügyi eredményeik alapján. A boothcamp jellegű képzéseket nyújtó cégek közül a Codecool érte el tavaly a legnagyobb növekedést árbevétel szerint: 2017-es bevételeinek csaknem a két és félszeres forgalmat produkált, 844 millió forintot.

A Codecool februárban jelentette be, hogy 3,5 millió eurós kockázatitőke-befektetést kapott, ez pedig segíti a cég régiós terjeszkedését. Boda József alapító-ügyvezető elmondta a Világgazdaságnak, hogy az idén elindítják a bukaresti kurzusukat is. A további növekedési kilátások is biztatóak, mivel Romániában is pezseg az IT-piac. 

Tavaly januárban vezettük be az úgynevezett Mastery Based Learning metódusunkat, amely minden diákot a saját tempójában enged haladni az oktatásban, ez azt is eredményezi, hogy kéthetente engedhetünk be a rendszerünkbe újabb embereket. Ennek az időbeosztásnak köszönhető, hogy zsúfoltság nélkül tanulhat több diák párhuzamosan az oktatóközpontokban

- mondta el az ügyvezető. Azonban nem a Codecool érte el tavaly a legnagyobb árbevételt: a Training 360 összességében 2,46 milliárd forintos forgalmat ért el. Azt viszont hozzá kell tenni, hogy ennek az összegnek a 32,7 százaléka a munkaerő-fejlesztési üzletágból származott - ebbe tartoznak a programozói, alkalmazásüzemeltetői, szoftvertesztelői és egyéb vállalatspecifikus informatikai képzések, illetve átképzések is. A Training 360 vezetői szerint  a növekvő igények és a kedvező piaci környezetnek tudja be a növekedést. 

A cégek elkezdték felismerni, hogy a munkaerőhiány és a fluktuáció ellen képzésekkel, átképzésekkel és szervezetfejlesztési megoldásokkal léphetnek fel a leghatékonyabban.

A Green Fox árbevétele 47 százalékkal nőtt az előző évihez képest: 393 millió forint volt a forgalma tavaly és hallgatóik létszáma is 40 százalékkal nőtt. Azonban az adózott eredménye 7 milliós veszteséget mutat.

Tavaly szeptemberben megnyitottuk az első külföldi iskolánkat Prágában, ahol már az első évfolyamra hetvenen jelentkeztek, azóta pedig már a második évfolyam fut. Sikeresen léptünk a nemzetközi piacra, ez azonban jelentős befektetést igényelt. A veszteséget ez okozta, de a hazai oktatási operáció nyereséges

- mondta el Langmár Péter, a Green Fox Academy üzletfejlesztésért felelős társalapítója.

NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 18. csütörtök
Andrea, Ilma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem