Nyugdíjemelés, 13. és 14. havi juttatás, munkavégzés nyugdíj mellett: mutatjuk, mi marad és mi változik 2026-ban.
Az idei év első félévében is az egyéni befizetéseké volt a főszerep: a tavalyi év azonos időszakához képest 11 százalékkal, összesen 5,74 milliárd forintra emelkedett az egyéni tagdíjbefizetések összege az OTP Nyugdíjpénztárnál. Ugyanebben az időszakban több mint 5 ezer új belépő csatlakozott a pénztárhoz, akik között a tavalyi évhez képest megnőtt a női belépők aránya.
Egyre fontosabb a magyaroknak, hogy megteremtsék az anyagi biztonságot nyugdíjaskorukra az OTP Nyugdíjpénztár 2019 első féléves eredményei alapján. Az átlag tagdíjvállalás 17 500 forint volt a januártól júniusig tartó időszakban, ami 20 százalékkal magasabb a 2018-as év második félévében befizetett átlagos összegnél. Ennek is köszönhetően az egyéni és munkáltatói befizetések összege meghaladta a 9,4 milliárd forintot az év első hat hónapjában. A Pénztár által kezelt vagyon pedig több mint 270,2 milliárd forintra nőtt az első félévben. Az egyéni befizetéssel rendelkezők, ha az eseti és a rendszeres befizetések összegét nézzük, összesen 6,9 milliárd forintot tettek félre nyugdíjas éveikre, míg a munkáltatók összesen 2,5 milliárd forinttal segítették hozzá munkavállalóikat, hogy közelebb kerüljenek az anyagi gondoktól mentes időskorhoz.
- mondta el Nagy Csaba ügyvezető igazgató. Több mint 5 600-an döntöttek úgy, hogy 2019 első félévében belevágnak a boldog nyugdíjaskor megalapozásába és a számokból az látszik: egyre több fiatal ismeri fel, hogy érdemes minél előbb megkezdeni az időskori anyagi felkészülést. Ennek köszönhetően az új belépők átlagéletkora 2018-ban a korábban stagnáló 40 év alá csökkent. Ez a pozitív irányú változás a 2019-es év első félévében is megmaradt, az új belépők átlagéletkora a januártól júniusig tartó időszakban 39 év volt. További érdekesség, hogy amíg tavaly év elején kiegyenlített volt a nemek aránya, idén ismét a nők kerültek többségbe az új belépők között.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








